Virtueel geheugen optimaliseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
290
Hallo,

Ik heb een computer:

Intel Pentium IV 3,00 Ghz. Met 1 gig intern geheugen.

Nu heb ik laatst het één en ander gelezen over het viruteel geheugen.
Nu heb ik 1 harde schijvf in mijn computer en in totaal 3 partities:

C: 15 gig (NTFS staan windows bestanden e.d.)
D: 1,2 gig (FAT32, staat alleen 1 spel op)
E: 100 gig (NTFS spellen, programma's en muziek)

Nu draai ik best wel vaak vrij zware programma's, en ik heb gehoord dat hierbij het virtueel geheugen je kan instellen om de pc toch nog goed te laten draaien.

Maar heeft iemand een idee, hoe groot ik het beste de wisselbestanden (min en max) kan maken, en op welke schijf???

Groet en de beste wensen voor 2007,

Alco Smorenburg
 
je kunt het beste het wisselbestand op de E schijf zetten en de grootte door windows laten regelen.
 
Een vaste waarde van 500mb is voldoende, en gewoon op de C: schijf, die zit op de buitenkant, en daar is de omtreksnelheid het grootst, maar veel maakt dat allemaal niet uit, als je twee schijven zou hebben, iets meer.

Maar dan zul je ook de register sleutel aan moeten passen, dat hij alleen de swap gebruikt, als het interne geheugen helemaal is gebruikt,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\\DisablePagingExecutive

Die moet op 1 staan.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory\\DisablePagingExecutive

En deze ook.

Gebruik zelf 2 gig, zonder pagefile/swap, en maximaal wordt er 1,5 gig aan virtueel geheugen gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn duit in het zakje: de omvang van het virueel geheugen (of wisselbestand) regel je in Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerd, dan de bovenste van de drie knoppen Instellingen, Geavanceerd, onderaan knop Wijzigen. Laat je op C het virtueel geheugen instellen door het systeem, dan neemt hij ongeveer 1,5 maal het fysieke geheugen, in het bijgaande voorbeeld 764 Mb bij een fysiek geheugen van 512 Mb. Het virtuele geheugen wordt zichtbaar als C:\pagefile.sys. Als in Mapopties alle mappen, alle (systeem)bestanden en alle bekende bestandsextensies op zichtbaar zijn gezet.

NB: door Microsoft wordt hier een beschrijving gegeven, als je de plaats van het wisselbestand wilt wijzigen.
.
 

Bijlagen

  • Virt_door_Sys.jpg
    Virt_door_Sys.jpg
    27,2 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan