Virtueel geheugen vergroten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Hallo

Ik had een vraag, ik heb een computer maar hij is best traag en nu wil ik dat hij sneller loopt. Hoe moet ik dat doen? Het ram geheugen groter maken?? En hoe dan?? De GHz verhogen?? En hoe??

Help mij

Alvast bedankt.

Hoeveel intern geheugen heb je? en wat voor een processor? Heb je al gedefragmenteerd? CCcleaner al gedaan?

vertel eerst maar eens wat je hebt in je pc
hoeveel ram
welke processor
etc

edit heb al gevonden van je in een andere topic van je
Systeem:
windows xp sp 2
Intel Pentium 4 1.8 GHz
256 geheugen
72 Gb harde schijf

lijkt me dat geheugen bij prikken geen overbodige luxe is zelfs hoognodig
doe je dit dan ga je daar al zeker wat van merken.

je loopt ook regelmatig je systeem na op spyware e.d?
en defregmenteren?

Laatst bewerkt:
vertel eerst maar eens wat je hebt in je pc
hoeveel ram
welke processor
etc

edit heb al gevonden van je in een andere topic van je
Systeem:
windows xp sp 2
Intel Pentium 4 1.8 GHz
256 geheugen
72 Gb harde schijf

lijkt me dat geheugen bij prikken geen overbodige luxe is zelfs hoognodig
doe je dit dan ga je daar al zeker wat van merken.

je loopt ook regelmatig je systeem na op spyware e.d?
en defregmenteren?

Ja ik kijk vaak naar virussen(1x per week.)Laatst is mijn computer gecracht en nu staat er niets meer op. Maar eerst was hij echt sloom. Nu ook maar al een stuk sneller. Dat komt natuurlijk omdat er niets op staat. Ik heb nu ook een kleinere harde schijf: 38 GB.

Ik weet dat ik mij geheugen wat moet aan passen, maar ik weet niet hoe: HELPMIJ?

Laatst bewerkt:
Het ruimt bestanden op die je niet gebruikt, tijdelijke internet bestanden, die op je pc blijfen staan, het helpt goed hoor!
:thumb:

ccleaner is ook goed om te gebruiken mits je maar de standaard instellingen laat staan.

maar ik zie dat je xp draait en dan is 256mb wel krap aan.

weet je welk type moederbord je hebt of welk type merkpc?
dan kunnen we even kijken naar de mogelijkheden voor uitbreiding geheugen.
mits je daar geld voor(over) hebt natuurlijk.das aan jou

ccleaner is ook goed om te gebruiken mits je maar de standaard instellingen laat staan.

maar ik zie dat je xp draait en dan is 256mb wel krap aan.

weet je welk type moederbord je hebt of welk type merkpc?
dan kunnen we even kijken naar de mogelijkheden voor uitbreiding geheugen.
mits je daar geld voor(over) hebt natuurlijk.das aan jou

Ik weet niet welk type pc moederbord! Ik weet ook niet waar je dat moet kijken? Maar het merk van de pc is medion. Ja ik zit namelijk te kijken nu wel het toch over geld hebben of het niet slimmer is om gewoon een nieuwe pc te kopen!

geheugen als je 1 gb erbij zet kost je ongeveer 30-40 euro(ik ga uit van ddr1)

wat kost je een nieuwe pc????

geheugen als je 1 gb erbij zet kost je ongeveer 30-40 euro(ik ga uit van ddr1)

wat kost je een nieuwe pc????

Is 1 Gb genoeg om erbij te zetten of moet ik dan ook nog de GHz verhogen?? En een nieuwe pc kost al gauw zo'n 500/600 euro.

Is 1 Gb genoeg om erbij te zetten of moet ik dan ook nog de GHz verhogen?? En een nieuwe pc kost al gauw zo'n 500/600 euro.

en met wat wil je hem sneller hebben???

wanneer je 1gb erbij zet ga je dat zeker wel al merken.
je ghz verhogen?
niet aan beginnen.ok toegegeven het is niet een heel snelle processor maar om daar mee te gaan klooien wil ik je niet aandoen.

geheugen erbij doet in jou geval al wonderen hoor.

en met wat wil je hem sneller hebben???

wanneer je 1gb erbij zet ga je dat zeker wel al merken.
je ghz verhogen?
niet aan beginnen.ok toegegeven het is niet een heel snelle processor maar om daar mee te gaan klooien wil ik je niet aandoen.

geheugen erbij doet in jou geval al wonderen hoor.

Sommige spellen doen het niet op mijn computer omdat die te oud is, dus wilde ik de GHz en virtuele geheugen verhogen. Maar GHz verhogen is dat zo moeilijk dan?? En als ik Msn, internet, en download programma(bijv. limewire/ utorrent) Bij elkaar doe en dan nog 1 ding erbij doen dan loopt de computer al vast! Dan krijg je in de balk boven: zo'n wit vierkantje en dan ook nog bijv. internet explorer reageert ni.

Daarom wil ik hem sneller hebben.

Bedankt voor het reageren.

nogmaals het aantal ghz van proc verhogen wil ik je niet aan doen.en zul je niet zoveel van merken bij normaal gebruik
als verkeert gaat dan kun je nieuwe kopen en ben je nog verder van huis.

nogmaals geheugen bijprikken kan al wat opleveren en dan kun je nog verder sparen voor een andere pc als je wilt.

verder kun je kijken in je taakbeheer of er niet teveel onnodige processen op de achtergrond lopen.

nogmaals het aantal ghz van proc verhogen wil ik je niet aan doen.en zul je niet zoveel van merken bij normaal gebruik
als verkeert gaat dan kun je nieuwe kopen en ben je nog verder van huis.

nogmaals geheugen bijprikken kan al wat opleveren en dan kun je nog verder sparen voor een andere pc als je wilt.

verder kun je kijken in je taakbeheer of er niet teveel onnodige processen op de achtergrond lopen.

Hoe weet ik welke prosessen ik kan verwijderen en welke niet?? Ik ben al van het idee afgestapt, als jij zegt dat dat zo moeilijk is! Dan geloof ik dat wel.

nou keuzes maken bijv.

is het bijvoorbeeld belangrijk voor je dat zogauw je je pc aanzet dat ook msn aangemeld wordt bijvoorbeeld.

dat soort dingen

nou keuzes maken bijv.

is het bijvoorbeeld belangrijk voor je dat zogauw je je pc aanzet dat ook msn aangemeld wordt bijvoorbeeld.

dat soort dingen

Ow ok nee ik heb die dingen allemaal uit staan. Ik was er zelf ook al achter dat hij dan een stuk langzamer ging lopen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan