Virtueel geheugen vergroten??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar kan ik eigenlijk zoiets kopen om het virtuele geheugen groter te maken??

bij computerzaken of computersite's
marktplaats is wellicht ook een optie?

Hier volgt een handleiding hoe je je PC sneller kan maken.

Stap 1: Programma's die je niet of zelden gebruikt verwijderen
Ga naar Start --> Control Panel --> Software
Je ziet nu een lijst met (meestal bijna) alle programma's die je op je computer hebt staan.
De programma's die je niet, of zelden gebruikt kun je gerust de-installeren.
Hoe doe je dat?
Klik op het desbetreffend programma en klik op 'Verwijderen'.
Bevestig de de-installatie daarna nog eventueel.

Stap 2: Defragmenteren
Ga naar Start --> (Alle programma's) --> Bureau-Accessoires --> System tools --> Disk defragmenter
Selecteer de bovenste harde schijf en klik op Defragmenteren
Is het defragmenteren klaar start je je computer opnieuw op en ga je verder met je volgende harde schijf.

Tip: Sluit voor het defragmenteren alle programma's af, verbreek je internetverbinding, schakel je schermbeveiliging uit, je anti-virus programma, kortom alles!
Dit is niet noodzakelijk, maar zorgt er wel voor dat je beter kunt defragmenteren.

Stap 3: Opstartprogramma's verwijderen
Ga naar Start --> (Alle programma's) --> Opstarten
Bekijk eerst welke programma's erbij staan. Als je anti-virus programma en/of firewall erbij staat, laat je dat zo, de rest verwijder je.
Doe dat op het volgende manier:
Klik met je rechtermuisknop op het desbetreffende programma, en klik op verwijderen. Bevestig het daarna met 'Ja'.

Dan heb je nog steeds programma's die niet bij opstarten staan, maar wel steeds opstarten als je je PC aandoet. Kijk rechts in je tijdbalk welke programma's actief
zijn. Waarvan je denkt dat je ze niet nodig hebt (denk aan 'QuickTime player' en andere programma's die je zelden gebruikt) kunnen verwijderd worden.
Hoe doe je dat?
Dat is bij elk icoontje verschillend. Wat je in ieder geval kunt proberen is met je rechtermuisknop op het icoontje klikken en dat iets zoeken als instellingen,
en daar het automatisch opstarten proberen uit te schakelen. Als je geluk hebt hoef je niet eens op instellingen te klikken, dan staat het er al gelijk bij.

Stap 4: Je internet-browser 'opschonen'
Start je internet-browser. Ik neem aan dat je Internet Explorer 6 of 7 gebruikt.
Druk op ALT. Klik op Extra --> Eigenschappen.
Wat je gaat doen is de 'Tijdelijke Internetbestanden' verwijderen.
In het venster 'Eigenschappen' zoek je dan 'Verwijderen' of 'Tijdelijke Internetbestanden' (afhankelijk van de versie). Als je dat verwijdert wordt je computer weer een stuk sneller:thumb:

Daarna ga je naar het rechter tabblad in 'Eigenschappen' (Geavanceerd of zoiets), en zoek je onder 'Beveiliging' 'Verwijder tijdelijke internetbestanden bij afsluiten' op, en dat kruis je aan.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Zo, ik ben bijna aan het einde van mijn verhaal. Ik leg je nog even wat onduidelijkheden uit.

Ten eerste:
RAM-geheugen is een onderdeel in je computer, je kunt dat uitbreiden door in een winkel wat 'reepjes' te kopen.
Virtueel geheugen is een deel van je harde schijf wat je computer reserveert (simpel uitgedrukt) voor meer snelheid.

Virtueel geheugen kun je vergroten, dat doe je door in Windows XP op Deze computer een rechtsklik te maken en daarna te kiezen voor Eigenschappen.
Vervolgens klik je op het tabblad Geavanceerd. Bij de kop Prestaties druk je op de knop Instellingen.
Je kiest dan het tabblad Geavanceerd en bij het gedeelte Virtueel geheugen druk je op de knop Wijzigen.
Voer bij Begingrootte in '1024' en bij Maximale grootte '2048'. Druk op Instellen en druk verder op 'OK'.

Ten tweede:
Het Ghz van je processor kun je niet zomaar verhogen. Je processor draait op een aantal Ghz, bij jou dus 1,8. Nu kun je gaan overclocken, maar dat is voor de pro's. Je kunt een betere processor plaatsen, kijk dan wel welke socket je hebt.
Je komt daar achter als je weet welke moederbord je hebt, en daar kom je achter
door SiSoftware Sandra Lite te installeren. Dat is een gratis programma, te downloaden van hier.

Dat scant je PC en kijkt welke onderdelen erin zitten.

Dat was het voor nu, ik ga nu Idols kijken.:D Succes ermee, en als je nog vragen hebt, ik hoor ze graag.:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de informatie.

Ik heb dat programma gedowload en ik kijk dan wel moederbord ik heb: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD

En wat moet ik daarna doen als ik die informatie heb??

bij computerzaken of computersite's
marktplaats is wellicht ook een optie?

Ok ik zal kijken. Maakt het ook nog uit hoeveel ik erbij kan doen(omdat ik 256 heb ook 256 max bij mag doen)?? En welk merk?

Laatst bewerkt:
als je weet welk merk en type moederbord je hebt dan kun je ook gaan zoeken welke geheugenmodules erin moeten en ondersteunt.

merk weet je nu wel
nu type nr nog

of het type nr van je medionpc

Ja

Ik heb het nu gezien het is: Manufacturer: microstar international co ., ltd
Model: MS-6399

Ik heb even gekeken hoeveel het geheugen zou kosten, een reepje van 512 MB: €50,-:shocked:
Dus sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je een nieuwe pc moet kopen. De moederbord is vrij verouderd.

Ik heb even gekeken hoeveel het geheugen zou kosten, een reepje van 512 MB: €50,-:shocked:
Dus sorry dat ik het zeg, maar ik denk dat je een nieuwe pc moet kopen. De moederbord is vrij verouderd.

Het maakt niet uit dat je zegt dat ik een nieuwe pc moet kopen ik was er zelf ook al achter dat er iets moest veranderen!(en miss wel een nieuwe kopen) Maar op marktplaats kun je ook 2e hands kaartjes kopen, dan zijn ze tussen de 10 en 20 euro. Maar is het slim om er een van marktplaats te kopen??

ik zou gelijk 1gb kopen.

mits je bord dit ondersteund
heb ik nog niet naar gekeken

Het maakt niet uit dat je zegt dat ik een nieuwe pc moet kopen ik was er zelf ook al achter dat er iets moest veranderen!
We proberen je allemaal te helpen dus je hoeft niet zo chagarijnig te reageren.

En ik zeg alleen dat het niet veel nut heeft om alleen het geheugen uit te breiden aangezien je over een jaar waarschijnlijk toch een nieuwe pc nodig hebt. Nogmaals, het moederbord is een beetje verouderd, en je processor is ook de beste niet meer.

Verder is het niet zo'n goed idee om geheugens van verschillende groottes bij elkaar te zetten, dat kan problemen opleveren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan