virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Kan iemand mij vertellen wat de beste instellingen zijn voor het virtueel geheugen? Het geheugen staat nu gewoon zo ingesteld dat het door het systeem word beheerd.

Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

Sorry ik was er vergeten bij te zetten hoeveel geheugen ik heb. Er zit 768MB (DDR SDRAM) in mijn computer. Kan iemand mij vertellen wat hiervoor de beste instellingen voor virtueel geheugen zijn?

Daar heb ik geen rekening mee gehouden omdat het niet zo vaak voorkomt, maar:

Ondergrens: 1300
Bovengrens: 1920

Teminste, volgens de rekensom

1) ik betwijfel al of je met zo'n hoeveelheid RAM een page file nodig hebt (tenzij je je PC erg stevig gebruikt)
2) ik betwijfel of je pagefile zo groot moet zijn.

Wat zijn de standaardwaarden die Windows aangeeft eigelijk?

Citaat: Wat zijn de standaardwaarden die Windows aangeeft eigelijk?

Sorry dat weet ik niet, ben nogal een leek :)
Is het anders niet beter om de instellingen gewoon zo te laten staan (dat het virtuele geheugen door het systeem beheerd word)?

Kan je niet kijken of er in die twee witte vakjes al iets is ingevuld?

Kan je doen hoor, kan er voor zorgen dat je PC iets trager wordt omdat Windows de grootte van het bestand aanpast en niet op vaste waarden laat staan.

In die twee witte vakjes staat niks ingevuld. Maar ik ga jouw tip even opvolgen (begin 1300 max 1920) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan