Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Nadat ik extra geheugen bijgeprikt heb, heb ik natuurlijk ook het virueel geheugen aangepast.

Maar mijn vraag was nu of ik ook geheugen moet toekennen aan mijn tweede HD?
Zie screenshot.

als je zegt dat windows het moet kiezen, gaat het ook altijd goeed hoor
(door systeem beheerde groote)

Ik weet niet hoeveel RAMgeheugen je nu hebt, maar is 2 gigabyte niet wat veel als virtueel? Ik zorg er altijd voor om maximum de helft van mijjn RAMgeheugen als virtueel te nemen.

dat zie ik nu ook pas, 2 GB heeft enkel zin als je iets van een 4 GB ram hebt...

skelle zei:
Ik weet niet hoeveel RAMgeheugen je nu hebt, maar is 2 gigabyte niet wat veel als virtueel? Ik zorg er altijd voor om maximum de helft van mijjn RAMgeheugen als virtueel te nemen.

Instelling virtueel geheugen 1,5 á 2x het Ram geheugen

Ik heb dus 1Gb aan geheugen.

Laatst bewerkt:
patrickt zei:
Instelling virtueel geheugen 1,5 á 2x het Ram geheugen
Dat wordt over het algemeen aanbevolen, maar met een grote hoeveelheid fysiekgeheugen, kun je spelen met het virtuele geheugen. Je zou het zelfs op 100mb min en max kunnen zetten bij 1GB geheugen en hoger.

crash zei:
Dat wordt over het algemeen aanbevolen, maar met een grote hoeveelheid fysiekgeheugen, kun je spelen met het virtuele geheugen. Je zou het zelfs op 100mb min en max kunnen zetten bij 1GB geheugen en hoger.

Maar wat voor effect heeft het wanneer je te hoog zit?
Mijn pc loopt immers als een trein.(alleen de eigenaar ontspoort nog wel eens:p )

Kan ik dan beter de begingrootte laag zetten?

Ook wordt er gezegd dat je bete het virtueel geheugen in kan stellen op een andere partitie dan de systeempartitie.
Echter mijn tweede partitie, is een Sata schijf van 200GB

Als je 1 gig aan ram hebt hoef je eigenlijk helemaal geen wisselbestand aan te maken, echter als je een programma gebruikt die erom vraagt kun je toch wel het beste een kleine vaste pagefile aanmaken van b.v. 300mb op inderdaad een andere partitie, dat het op een sata schijf staat maakt niet uit als deze maar niet als een hotswappable wordt gebruikt.

Tevens kun je ook het beste even je register aanpassen zodat windows eerst alle ram gebruikt voordat deze de pagefile aanspreekt.

En wel in onderstaande sleutel;

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\\DisablePagingExecutive

Zet de waarde hiervan op 1.

Als je gamet met niet al te sterke andere hardware(dan denk ik aan geforce 6) waardoor je toch niet alles op het hoogst kan zetten raad ik aan om halve gigabyte aan virtueel te doen. Ik heb 512 ram en 256 virtueel met als maximum 512. Bij heel veel open zaagt hij nog niet, alleen bij counterstrike en bf2 open zegtie dat hij dan gaat beginnen met het virtueel geheugen hoger te zetten. Als je in totaal 1.5 gigabyte hebt(Als je je games op het maximum speelt), dan zit het wel goed.(Met 1.5 giga RAM is het dus niet meer nodig om het nog aan te zetten.)2 giga lijkt me nog beetje overkill, maar als je een nieuw systeem koopt, dan koop je dus egt niet 1.5 giga, maar meteen 2 giga anders mag je binnen 6 maand weer upgraden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan