Virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Is het zelf instellen van het virtueel geheugen een optie om onder andere de bekende blauwe schermen te beperken. Ik lees o.a. op : http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=35
dat je met 512 MB RAM en - in mijn geval - meerdere partities(logische stations)
de ondergrens op 1040 en bovengrens op 1538.
Belangrijkste (denk ik), dat je de prestaties van de PC kan laten toenemen door het virtueel geheugen op een andere partitie dan de systeempartitie (C:\) te plaatsen.
Is dit 'n 'n goed verhaal en valide optie om uit te voeren ?

Bijlagen

• Vitueelgeheugen98SE.JPG
    Vitueelgeheugen98SE.JPG
    31 KB · Weergaven: 26
Het verhaal klopt opzich, maar je kunt met elke pc er mee experimenteren. Ik heb zelf 512Mb en heb de Min en Max op 786Mb staan. Dit werkt bij mij prima.

Nee, dat klopt niet, de eerste partitie is de buitenste, en ook meestal de C:, daaar draait de schijf het snelst, de omtreksnelheid, daar is hij dus het snelst.

Indien je 2 schijven hebt, dan is het wel aantrekkelijk om de swap op de eerste partitie van die schijf te plaatsen, en snel, en de koppen worden dan alleen voor de swap gebruikt indien je geen progjes van die schijf gebruikt.

Maar ook een vaste grootte van b.v. 500 mb is al sneller dan het laten maken van de grootte door het systeem.

Maar blauwe schermen krijg je niet door dit probleem, die ontstaan door slecht geheugen, of verkeerde instellingen daarvan in de bios, verkeerde drivers, verkeerde voedingsspanningen, etc.

En kan 'n matig werkende HD de oorzaak zijn ?

Meestal niet, doe een scandisk in win98, of een chkdsk /r in de repairconsole met XP, daarmee kun je problemen met de schijf kontroleren, beter is te beginnen met een memory test.

http://www.memtest86.com/

En daarna alle drivers te kontroleren of je de juiste en/of laatste versies hebt, en kontroleren van de voedingsspanningen in b.v. de bios.

Controleren van de voedingsspanningen in b.v. de bios; Op basis van welke uitgangswaarden of anderszins doe ik dat ?

Overigens heb ik nu het virtueel geheugen alsvolgt ingesteld :
Uitgaand van de 512 MB RAM, de ondergrens op 1040 en bovengrens op 1538 en dan niet op de C maar de E-schijf. De programma's staan op C geinstalleerd. Adobe Photoshop laat ik werken (ingesteld via scratchdiskoptie) op E.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan