virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Berichten
1.689
Ik zit hier even een stukje te lezen over virtueel geheugen op de harde schijf, hoe ik dat in moet stellen iss mij duidelijk, ( ik heb namelijk het zelfde probleem ) maar hoeveel op hoeveel mag dat ingesteld worden, en is het niet zo dat de computer er veel trager van wordt...?

En als je extra geheugen bij plaats scheeelt dat nog wat.....?
het is een dell ouwetje al.
Ik werk met XP
en heb 128 mb

zelf dacht ik eerst er 128 mb bij te plaatsen.

graag jullie advies
 
Hoi,

Is weinig 128 mb zelfs 256 mb is krap voor xp en het moederbord moet het ook nog aan kunnen, ik weet niet wat voor moederbord je hebt?

Modag
 
Laatst bewerkt:
Mulcoa zei:
Ik zit hier even een stukje te lezen over virtueel geheugen op de harde schijf, hoe ik dat in moet stellen iss mij duidelijk, ( ik heb namelijk het zelfde probleem ) maar hoeveel op hoeveel mag dat ingesteld worden, en is het niet zo dat de computer er veel trager van wordt...?

En als je extra geheugen bij plaats scheeelt dat nog wat.....?
het is een dell ouwetje al.
Ik werk met XP
en heb 128 mb

zelf dacht ik eerst er 128 mb bij te plaatsen.

graag jullie advies


Vanaf 512mb begint het pas lekker te werken, en swap, wordt aanbevolen, kun je het beste 1,5 maal de gebruikte ram qua groote instellen op een vaste waarde, anders blijft ie ratelen.

Ik heb helemaal geen swap, met 2gig heb je dat helemaal niet meer nodig.
 
virt

Het moederbord weet ik niet, en everest home is geen freeware meer dus hoe ik er achter moet komen zou ik niet weten
 
Hiernaast ben ik zelf een aanhanger van de vuistregel Min=Max
Dus minimale hoeveelheid stel je in als de maximale hoeveelheid virtueel geheugen.
(eventueel zet je dan ipv de 1,5x de waarde op 2x je ram geheugen)
 
Ja, en als je het door Windows XP laat bepalen, dan wordt nagenoeg die vuistregel aangehouden. En voor alle duidelijkheid: alleen instellen voor je systeemschijf/partitie en niet nog eens voor partities waar geen OS op draait.

En als je toch bezig bent: het aantal MB's voor systeemherstel ook wat naar beneden schuiven (staat standaard op max. 12%) en ook alleen instellen voor de systeemschijf.

Edit: en zeker als je geen laptop hebt, geen Slaapstand (en eigenlijk ook geen Stand-by) instellen bij Energie, want dat hapt ook aardig wat schijfruimte.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan