Virtueel Geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woeter

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Ik heb bij Computer >> Eigenschappen >> Geavanceerd >> Virtueel Geheugen het virtueel geheugen te hoog gezet, waardoor ik nu bij het opstarten deze fout krijg:

Er is te weinig geheugen om Windows te intialiseren.
Druk op een toets om door te gaan... (als ik dat doe gaat hij uit)

Ik kan nog wel in BIOS met DEL, en ik heb een Opstart diskette.
Ik kan alleen niet in veilig modus met F8 of CTRL, omdat ik een programmatje heb die boot keys heeft uitgeschakeld.
Het enige waar ik dus toegang tot heb is BIOS en Command, ik kom bij Command via de Opstart Diskette (krijg ik dus opstarten met/zonder cd-rom ondersteuning als die erin zit).

Hoe kan ik nou bijvoorbeeld msconfig veranderen zodat ik dat programma dat bootkeys blokeerd kan uitschakelen, of toch via BIOS/opstart diskette in veilige modus komen.

Alvast Bedankt,
Wouter

Opstarten van winxp cdrom en de optie reparatie kiezen kom je in 'Recovery Console'
daar kun je met doss commandos nog wat redden misschien.

Wel een beetje dom om dit soort programmatjes te installeren die je boot keys heeft uitgeschakeld..

zie bijlage

Bijlagen

Is een herstelpunt terugzetten al geen oplossing doe eens f8 bij het opstarten van de computer.

Ik post net, bootkeys staan uitgeschakeld..

dus geen ctrl of F8

Met de bootflop opstarten, naar de C:\ prompt gaan en scanreg /restore intrommelen en een register terugzetten van een datum voor die verandering al geprobeerd?

C:\>scanreg /restore
De opdracht of bestandsnaam is onjuist.

krijg ik :(

Woeter zei:
C:\>scanreg /restore
De opdracht of bestandsnaam is onjuist.

krijg ik :(

Denk dat het vanuit de windows of windows system map zal moeten, scanreg staat niet op de flop.
Kan het hier niet controleren, ik heb helemaal geen 98, dus moet mijn vezopen hersenen erop aanspreken.:eek:

Ik denk maar ben niet zeker, die bootkeys kan terug aanzetten in de bios.
Wat je ook kan proberen is in de bios op old values plaatsen en dan zien of het virtueel geheugen zich terug heeft aangepast!!!! Het is het proberen waard???
Een oplossing is soms ook mogelijk om een ander toetsenbord te gebruiken.
Wat nog mogelijk is dat op je toetsenbord en gewoonlijk is dat linksbovenaan een knop is waar je het toetsenbord terug kunt laten functioneren.
Proberen kost niets.

In DOS 6.22 and below, edit the config.sys and the first line should be SWITCHES=/F /N. In the versions of DOS that come with Windows, edit the msdos.sys. The last line should be BOOTKEYS=0.

Dit is om het uitteschakelen als je 1 typt zijn ze misschien ingeschakeld.
Proberen maar.

Het is bootkeys=1
zie hieronder:
q Men gaat terug naar C:\ en voert ATTRIB –h –s –a –r MSDOS.SYS uit
q In de msdos.sys onder win 98 moet dan de volgende zaken worden aangepast:

BootDelay=# (seconden) om de startmenu over te slaan
BootFailSafe=1 (1/0 Enable de safe mode
BootGUI=1 (1/0) Boot in de grafische interface
BootKeys=1 (1/0) Enable startup keys F4,F5,F6&F8

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Met de bootflop opstarten, naar de C:\ prompt gaan en scanreg /restore intrommelen en een register terugzetten van een datum voor die verandering al geprobeerd?

Het is nu gelukt, bedankt allemaal!
Gewoon even op deze pc gezocht naar scanreg.exe
Het was dus C:\WINDOWS\COMMAND

Bedankt Lange Pier, en de rest :thumb:

Woeter zei:
Het is nu gelukt, bedankt allemaal!
Gewoon even op deze pc gezocht naar scanreg.exe
Het was dus C:\WINDOWS\COMMAND

Bedankt Lange Pier, en de rest :thumb:

Aha, daar stond dat kreng, dat krijg je ervan met die hersenverweking.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.