virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Wie kan mij uitleggen of het vergroten van het virtueel geheugen , zeg maar richting maximum grootte , de snelheid verhoogd ? En is dit aan te raden ?
Mvg. Hans

Wie kan mij uitleggen of het vergroten van het virtueel geheugen , zeg maar richting maximum grootte , de snelheid verhoogd ? En is dit aan te raden ?
Mvg. Hans

Nee, het vertraagd vaak zelfs.

Overigens kun je het best een vaste waarde nemen, en hoe groter het intern geheugen, hoe kleiner hoeft dat wisselbestand te zijn, XP adresseerd eigenlijk maar tot 1,5, dus heb je meer, kun je hem zelfs helemaal uit zetten.

Overigens is het virtueel geheugen een combinatie/optelling van het vrije intern geheugen en het wisselbestand.

Ik heb 2 gig. intern, zonder wisselbestand en toch 4 gig. virtueel geheugen, knap van windows, hè.

Zoek deze sleutel eens op in het register of maak hem.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management, en de REG_DWORD waarde, DisablePagingExecutive
Als je die waarde op 0 zet, zal het wisselbestand alleen gebruikt worden als het intern geheugen op is.

Bedankt voor het antwoord ,
Maar wat ik mij afvroeg of het mogelijk is om een oud p3 bakkie te versnellen ( of iets beter te maken ) door er een overgebleven hd in te zetten en deze als extra geheugen ( viritueel geheugen ) te gebruiken . Zo krijg ik toch meer werkgeheugen ?
Hans

Maar wat ik mij afvroeg of het mogelijk is om een oud p3 bakkie te versnellen ( of iets beter te maken ) door er een overgebleven hd in te zetten en deze als extra geheugen ( viritueel geheugen ) te gebruiken . Zo krijg ik toch meer werkgeheugen ?
Hans

Ja hoe groter de geheugen hoe meer snelheid en hoe meer vrijheid :thumb:

Tja, windows gebruikt het niet, en een hdd is bijna het langzaamste van de hele computer, op de cd/dvd na.

Dus het wordt alleen maar langzamer, het geheugen zo snel mogelijk laten werken, dat schiet nog een beetje op.

Maar het is jouw feestje, test het uit, zou ik zeggen.

Tja, windows gebruikt het niet, en een hdd is bijna het langzaamste van de hele computer, op de cd/dvd na.

Dus het wordt alleen maar langzamer, het geheugen zo snel mogelijk laten werken, dat schiet nog een beetje op.

Maar het is jouw feestje, test het uit, zou ik zeggen.

IDEM.;)

Hans

dit lijkt mij best veel geklooi voor een p3.. maar zoals lange pier zegt, je kan t proberen.. Werk nu zelf ook nog op een p3, en heb er t maximale werkgeheugen opzitten ( ram ). En dat gaat prima. Om toch het maximale uit een ouwere pc te halen, kan je bijvoorbeeld een aantal services uitschakelen met msconfig ( niet allemaal natuurlijk ), en bij prestaties instellingen kan ej ook visuele effecten van xp uitzetten zodat dat ook minder trekt. Een lichte virusscanner voor een p3 zijn avg, avast en nod32.. een scanner als norton trekt enorm veel van je p3, dus dat soort scanners liever niet. En voor de rest is het gewoon een kwestie van mooi schoon houden van spyware en dat soort zooi, en af en toe een defragmentatie eroverheen houd je p3tje in goede gezondheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan