Virtuele Cd Rom speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter XVL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XVL

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van Windows Vista Ultimate X86. Om Cd's & Dvd's te kunnen lezen en branden maak ik gebruik van een Plextor 716A en een Plextor 750A. De tweede speler werkt perfect maar de eerste speler (PX-716A) wenst niet juist te functioneren en maakt ook nog eens een virtuele scsi speler aan! Ik heb al diverse zaken geprobeerd als: het deinstalleren van de virtuele speler, nieuwe firmware voor PX-716A maar dit doet allemaal niets.

Heeft iemand deze problemen ook, hoeft niet alleen met Plextor te zijn ? Graag hoor ik van iemand die weet hoe ik dit probleem kan verhelpen.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Xander

Ik denk niet dat je probleem door de Plextor veroorzxaakt wordt, maar door bepaalde software die je hebt (of gehad hebt!!)

Daemon Tools? Alcohol120?

Ik maak inderdaad gebruik van Deamon Tools. Dit gebruik ik voor een plugin (my movies) voor windows Media Center.

Kan ik dan een instelling wijzigen? Als ik het goed begrijp zal de deinstallatie ervan ook niets uithalen?

Xander

Die virtuele drive wordt dus aangemaakt door Deamon Tools en NIET door je Plextor!

In Daemon kun je kiezen hoeveel virtuele spelers je hebben wilt, dus kies voor 0 wanneer je het programma verder wel nodig hebt...

Oke,

Het probleem van de virtuele speler is nu opgelost. Echter blijft alleen bij de PX-716A het laadproces erg lang duren. Hij leest de cd in en als je dan een submenu op de cd wil openen duurt dit erg lang (2 min).

Heb je hier toevallig ook een oplossing voor?

Xander

Ga eens naar apparaatbeheer en klik daar 1x met rechts op die speler en kies voor installatie ongedaan maken. bevestig dat nog een keer.
Nu de pc opnieuw opstarten, windows herkent deze weer als nieuwe hardware en zal de speler opnieuw installeren. Misschien dat het daarmee opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan