Virtuele Machine's beschikbaar voor alle gebruikers met microsoft virtual pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
247
Hallo!

Ik heb een Pc, waar ik virtuele omgevingen in draai.
welnu, als ik een nieuwe omgeving toevoeg, dan zou ik die graag onder alle gebruikers willen kunnen zien in de lijst, maar dit is niet het geval.
weet iemand hier een oplossing voor?

Ik gebruik Microsoft Virtual Pc.
Alvast bedankt! :D
 
Wil je:

virtuele computer delen over een virtueel netwerk met een virtuelecomputer ?

of wil je dat iedere in je virtuele netwerk virtuele computer kan opstarten ?
 
Ik wil dat van de host Pc, elke gebruiker die virtual PC opstart, dezelfde virtuele machine's kan zien en starten.
ook al is er door een andere gebruiker de dag ervoor een nieuwe virtuele machine in gezet, dat die dan als nog verschijnt voor alle gebruikers van de Host-pc
 
is een public folder een oplossing daar de virtual machine in zetten en aan klikken waneer je wilt ?
 
hm, dat zou een goeie tweede zijn ja.
maar het is dus niet mogelijk vanuit het microsoft virtual pc 2007 scherm de machines voor elke gebruiker van de hostpc zichtbaar te maken?
 
als je de virtual pc wil projecteren op ieder zijn scherm dat is wel een mogelijkheid wij op school gebruiken hier het programma synchroon eyes voor je zou ook met jawcam een live stream kunnen opzetten en via vlc afspelen
 
Wij gebruiken de host als inbel PC, waarin de veerschillende inbellers dan weer via virtual PC een remotesessie kunnen starten naar een willekeurige server, op andere locaties.
Op die manier zorg je dat je al die verschillende virtuele omgevingen op 1 pc centraal hebt staan. maar sinds kort hebben we ervoor gezorgt dat meerdere gebruikers tegelijk kunnen inbellen op de hostPc, omdat ze anders elkaar er telkens weer uitschopten :p hiervoor was het wel nodig dat iedereen een eigen gebruikersnaam kreeg op de hostPc, want we kunnen niet met 2 mensen onder 1 gebruiker tegelijk.

zodoende wil ik dus dat waar 2 hostpc gebruikers er tegelijk een sessie hebben, dat ze alle 2 op hun account, in microsoft virtual PC de locatie kunnen uitzoeken die ze nodig hebben, om dan daarnaartoe in te bellen.

Ik heb er even een painttekeningetje van gemaakt :) het lijkt anders zo onsamenhangend :p

attachment.php

Host-Pc.png

Hier zie je dat de gebruikers Hans en grietje, met hun laptop inbellen op de HostPc.
daar loggen ze in met hun gebruikersnaam hans en grietje.

Momenteel houden hans en grietje beiden een aparte database bij van virtuele machines, in het programma virtual Pc. maar dit moet dus eigenlijk dezelfde worden, zoals te zien is in de tekening.
vanaf daar pakken ze dan de externe server die ze willen hebben, en bellen ze daar in.

Ik hoop dat de tekening het alles wat duidelijker maakt
:)
 
voor zo optie kan je kijken of er iets is zoals we hier gebruiken de office communicator dit is een soort msn waar je kan kiezen uit je contactpersonen lijst ik wil aan hem/haar mijn bureaublad laten zien met de mogelijkheid deze gebruiker controle te geven over de computer
 
Laatst bewerkt:
jah, maar dat zou dus betekenen dat er voor een toegang tot een server iemand de server ruimte inmoet, in moet loggen op die server, om vervolgens ons de toegang ervoor te verlenen.. dit is niet wat wij willen, maar ik houd het programma wel in mijn achterhooft :) want het lijkt mij wel wat voor het centrale systeem hier.. :)

Maargoed, ik denk dat ik dus maar een snelkoppeling voor iedereen aan ga maken met de Virtuele PC in een map. tenzij jij nog meer pijlen op je boog hebt :D
 
als Hans op server1 wat heeft gedaan, en aan Grietje wil laten zien. Dan kan dat via een uitnodiging via de office communicator :)

Anders kunnen ze gewoon via de snelkoppeling (in de public folder) hun eigen server starten.

Dit lijkt me zo beetje het beste idee wat ik kan bedenken. Als andere een leukere oplossing hebben, dan zijn die natuurlijk altijd welcome :)
 
jnj..
ze hoeven elkaars werk niet in te zien.
ze maken deel uit van een helpdesk. kortom, de ene keer doet hans onderhoud bij externe server 1, de andere keer grietje.. hans en grietje hebben dus niet zoveel met elkaar van doen, als dat ze beiden via een redelijk makkelijke manier alle virtuele machines kunnen zien. elke virtuele machine is namelijk ingericht om met 1 externe server te verbinden.

Twas niet mijn 1e keus, maarja, het bedrijf bestaat nou eenmaal al langer als ik :) dus ik trof het in deze staat al aan.
 
mischien als je er lang genoeg werkt kan je het hef in eigenhand nemen bij een reorganisatie ofzo ;) wie weet
 
Njaa, het valt sowiezo onder een bedrijftak die maar wat aanbeunt naar mijn idee..
Ik draag er dus ook niet echt verantwoordelijkheid over, wat ik daar echt ook voor geen goud zou willen :p

Njaa, ze vroegen mij kan het, dus kan ik antwoorden nee kan niet :) das alles wat ik nodig heb :p
ik heb zelfs nog een 2e oplossing.

Bedankt voor je reacties dus! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan