virtuele pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Ik gebruik Win.Vista op mijn laptop, heb tevens Microsoft Virtual PC 2007 geinstalleerd met daaronder windows XP en MS Office 2003. Heb ook Virtual Addations geinstalleerd. Na het opstarten van Virtual PC en win.XP lijkt alles even normaal te werken. Al snel komen de problemen. Ik merk het eerst en vooral aan de Start-knop die ik niet meer kan openen (noch met aanklikken, noch via het toetsenbord). Toch lijkt win XP niet volledig vast te lopen en kan ik nog een tijdje blijven verder werken, maar al snel kan ik sommige office bestanden niet meer openen en zit er niets anders op dan xp en de virtuele machine af te sluiten.
Heeft iemand soms een tip? Hartelijk dank.

Een image maken van Windows Xp en elke keer als je virtuele pc opstart, doe je capture image (van je Windows xp dan) . Dat boot ie hem steeds door vanaf je cdrom schrijf zegmaar, als het goed is moet dat werken dan heb je geen last meer en anders moet je in je Virtuele pc van je windows een extra filetje maken van Systeem 32 en kijken of ie wel klopt met andere pc in je huis die ook op Windows Xp draaien anders pas je hem aan en vervang je hem daarmee maar maak wel een backup van dat andere bestandje als het mis gaat. :p

Dag Sander1988,
Hartelijk dank voor je reactie.
Mijn probleem is ondertussen opgelost door windows XP op de virtuele pc zo in te stellen dat hij slecht een minimum aan geheugen gebruikt. Maar ik onthou in ieder geval ook jouw tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan