Virtuele schrijfstations

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louis42

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Dag!
Ik zit met een aantal virtuele schrijfstations (7) via Alcohol 120% die niet in gebruik zijn.
Hoe krijg ik deze verwijderd? Nee, niet via computerbeheer, want dan komen ze net zo snel weer terug! Is er echt geen andere mogelijkheid dan formatteren? Lijkt me sterk.
Alvast zéér hartelijk dank,

Louis42

dit moet je in alcohol zelf doen.

Alcohol openen... dan links klikken op virtuele schijven......Aantal virtuele schijven instellen op het aantal dat je wilt. met het pijltje.

easy peanuts

mukkel zei:
dit moet je in alcohol zelf doen.

Alcohol openen... dan links klikken op virtuele schijven......Aantal virtuele schijven instellen op het aantal dat je wilt. met het pijltje.

easy peanuts

Heb ik natuurlijk allang geprobeerd. Momenteel TWEE virtuele drives in gebruik, 7 virtuele drives niet in gebruik. Zijn erbij gekomen na update. Dus: hoe krijg ik ze weg.
Louis42

Heb je 52 of 120?, bij 120 kun je gewoon het aantal virtuele schijven opgeven, in 52 kijk je bij options, virtual drive en haalt ze rechtsonder weg.

Alles vind je hier.

Je kunt ze ook deinstalleren in apparaatbeheer.

XP_PC zei:
Nee dat heeft zin.. Dan installeer je Alcohol weer en staan ze er weer ;).

Louis42 zei:
Dag!
Ik zit met een aantal virtuele schrijfstations (7) via Alcohol 120% die niet in gebruik zijn.
Hoe krijg ik deze verwijderd? Nee, niet via computerbeheer, want dan komen ze net zo snel weer terug! Is er echt geen andere mogelijkheid dan formatteren? Lijkt me sterk.
Alvast zéér hartelijk dank,

Louis42

Ze wil ze niet allemaal kwijt, hoor, en als je Windows en Alcohol opnieuw installeerd, zijn die virtuele schijven nog niet aangemeld.;)
Maar dat is een beetje te veel van het goede, een nieuwe auto kopen als je teveel automatten hebt.

en als je Windows en Alcohol opnieuw installeerd, zijn die virtuele schijven nog niet aangemeld

I know...

Ik wil alleen maar zeggen dat als je voor zo'n klein probleem gaat formatteren je dan bezig kunt blijven.

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap het niet helemaal.

Zoals Lange Pier aangaf moet het lukken.
In de configuratie van Alcohol 120% kan je gewoon schijven(virtuele) toekennen en/of verwijderen.

Op het moment dat je ze verwijdert, zijn er dan nog images geladen?

Lange Pier zei:
Heb je 52 of 120?, bij 120 kun je gewoon het aantal virtuele schijven opgeven, in 52 kijk je bij options, virtual drive en haalt ze rechtsonder weg.

Alles vind je hier.

Je kunt ze ook deinstalleren in apparaatbeheer.
Heb ik al geprobeerd, maar ze blijven terugkomen!
Gebruik Alcohol 120
Louis42

Louis42 zei:
Heb ik al geprobeerd, maar ze blijven terugkomen!
Gebruik Alcohol 120
Louis42

Voutje van mij, had niet goed gekeken wat je gebruikte, maare, bovenstaande toelichting al geprobeerd?, ik heb hem ook gebruikt, en gooide die virtuele schijven aan de rechter zijde er gwoon uit, als er niet is gemount, anders moet er eerst gedemount worden en daarna kun je het aantal aan passen, zover ik mij nog kan herinneren.

PS, heb het even uitgeprobeerd door hem te installeren, en idd, eerst onder bij eigenschappen van de virtule schijf deze unmounten, en daarna de aantallen bovenin aanpassen, hetzelfde wat patrickt en mukkel al aangaven.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Voutje van mij, had niet goed gekeken wat je gebruikte, maare, bovenstaande toelichting al geprobeerd?, ik heb hem ook gebruikt, en gooide die virtuele schijven aan de rechter zijde er gwoon uit, als er niet is gemount, anders moet er eerst gedemount worden en daarna kun je het aantal aan passen, zover ik mij nog kan herinneren.

PS, heb het even uitgeprobeerd door hem te installeren, en idd, eerst onder bij eigenschappen van de virtule schijf deze unmounten, en daarna de aantallen bovenin aanpassen, hetzelfde wat patrickt en mukkel al aangaven.

Er staan momenteel 7fysieke schijven vermeld in Alcohol. Zojuist via apparaatbeheer deze drives gedeïnstalleerd. Reboot. Na reboot staan ze er weer gewoon in. Raadselachtig hé?
Louis42

Laatst bewerkt:
Louis42 zei:
Er staan momenteel 7fysieke schijven vermeld in Alcohol. Zojuist via apparaatbeheer deze drives gedeïnstalleerd. Reboot. Na reboot staan ze er weer gewoon in. Raadselachtig hé?
Louis42

Nee, niet raadselachtig, die staan gewoon in de config file van Alcohol, dat had ik ook geprobeerd, alleen bij/in Alcohol zelf krijg je ze weg, zie alle verwijzingen van patrickt, dat werkt prima.

patrickt zei:
Misschien ligt het aan mij, maar ik snap het niet helemaal.

Zoals Lange Pier aangaf moet het lukken.
In de configuratie van Alcohol 120% kan je gewoon schijven(virtuele) toekennen en/of verwijderen.

Op het moment dat je ze verwijdert, zijn er dan nog images geladen?

Laat ik het nog 's proberen uit te leggen: op dit moment zijn er 0 virtuele stations geladen in Alcohol. Maar daaronder staan 7 FYSIEKE drives: NMLKJIH; Alcohol ziet dus fysieke drives die er helemaal niet zijn! Geen enkele hiervan is geladen. Geprobeerd te verwijderen met apparaatbeheer, lukt niet. Ze komen gewoon steeds weer terug. Wat te doen?
Louis42

Probeer hem dan eerst te deinstalleren met alle verwijzingen naar het register, lukt dit niet, eerst herinstalleren, en daarna nog eens proberen.

Zoek ook eens naar alle verwijzingen naar de 347scsi en de a347bus in het register na een deinstall, en deze twee files vax347s en vax347b in de windows\system32\drivers map.

Maare, snap niet dat die schijven blijven bestaan als je ze op 0 hebt gezet, ik heb het weer even geprobeerd, geen vuiltje aan de lucht.

Lange Pier zei:
Probeer hem dan eerst te deinstalleren met alle verwijzingen naar het register, lukt dit niet, eerst herinstalleren, en daarna nog eens proberen.

Zoek ook eens naar alle verwijzingen naar de 347scsi en de a347bus in het register na een deinstall, en deze twee files vax347s en vax347b in de windows\system32\drivers map.

Maare, snap niet dat die schijven blijven bestaan als je ze op 0 hebt gezet, ik heb het weer even geprobeerd, geen vuiltje aan de lucht.

Die files waar je het over hebt gevonden (in het register: Legacy A347 scsi en in Windows system drivers vax 347s en vax 347b). En nu? verwijderen?
Louis42

Jazeker, en na een reboot weer alcohol installeren, indien je wilt, als het alleen om viruele drives gaat, kun je ook Daemon tools proberen.

Misschien zit je wel in de verkeerde hoek te zoeken, die 7 verwisselbare schijven zijn volgens mij de oorzaak van een kaartlezer.

Correct??

Mvg P

patrickt zei:
Misschien zit je wel in de verkeerde hoek te zoeken, die 7 verwisselbare schijven zijn volgens mij de oorzaak van een kaartlezer.

Correct??

Mvg P

Haha, ja, dat is een goeie, had ik nog niet eens aan gedacht.:thumb:

Lange Pier zei:
Haha, ja, dat is een goeie, had ik nog niet eens aan gedacht.:thumb:

Dat komt dan ook niet vaak voor, dat jij iets niet weet, wat ik wel weet.

patrickt zei:
Dat komt dan ook niet vaak voor, dat jij iets niet weet, wat ik wel weet.

Ik DACHT er niet aan, allemaal drankmisbruik. :p of gewoon dementie, en wilde natuurlijk een ander ook een kans geven.:rolleyes:

Nu maar op het verlossende antwoord wachten, misschien heb je toch die wasmachine gewonnen.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan