virus ? adware ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
in explorer verschijnt een map links die leeg is. Ik kan deze map verwijderen maar na heropstarten van explorer staat de map opnieuw in mijn favorieten. Hoe kan ik de map definitief verwijderen ?

PS : ik heb norton en hitman er op los gelaten , geen resultaat echter

Welke map is dit?

Als het de map koppelingen is kan je even naar C:\Documents and Settings\[gebruiksnaam]\Favorieten toe gaan. Even met je rechtermuisknop op de map koppelingen klikken en dan een vinkje neerzetten voor "verborgen". Even toepassen en je zal hem niet meer zien.

Het zal waarschijnlijk gaan om de map KOPPELINGEN.
Indien ja: volg de link van Buffy.
Indien nee: meld het ons even :).

nee

neen beste vrienden, het gaat niet om een map 'koppelingen' of beter in de map 'koppelingen'. De naam staat rechtstreeks onder favorieten.

ojee

Ik denk dat ik (voor de zoveelste keer) niet duidelijk genoeg ben geweest. Ik start internet explorer op , klik op favorieten. In de lijst van favorieten verschijnt een 'item' (ik noem het een map) 'Links' die altijd leeg is. Deze map verwijderen lukt. Na heropstarten explorer staat ze er terug.

"links" is gewoon de engelse variant van "koppelingen" en kun je weghalen met de door Buffy beschreven truuk.

bookmarks_ie.jpg

jaja...

Ik heb gedaan wat me voorgesteld werd, bestand binnen gehaald, geopand, toegevoegd aan register, pc heropgestart en .....

links blijft bestaan bij favorieten...

boehoehoe

Het moet zo toch lukken dacht ik:
Geen map Koppelingen in Favorieten
Heeft u zich wel eens afgevraagd waar die map Koppelingen in de Favorieten van Internet Explorer toch vandaan komt? Elke keer dat u hem verwijdert komt hij weer terug! Maar zo niet meer:

Open de Windows Register-editor via Start >> Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
Ga naar HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Internet Explorer >> Toolbar.
Verwijder de inhoud van de tekenreekswaarde LinksFolderName (dus niet de waarde zelf).
Start Internet Explorer en verwijder de Favoriet Koppelingen.
Verlaat uw browser en start Internet Explorer opnieuw op. Geen map Koppelingen meer!

dank

Maikel wist het. Probleem opgelost. Dank aan iedereen ! ! !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan