Virus backdoor.sdbot

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Banned
Lid geworden
26 nov 2001
Hallo ,
Norton gaf aan ,de computer is besmet met het backdoor.sdbot virus in bestand tle6645595.exe in de map temp,hij geeft in het log bestand aan "acces to the file was denied".
Wat moet ik er mee?.
Ik heb dat bestand verwijderd.
Is het verder weg nu? of kan ik nog iets doen?
Ik heb online virus laten scannen bij housecall en die vind verder niks meer.
Bedankt alvast.

vanschagen,

Waarschijnlijk werdt het virus in de map temporary internet files-content.ie5 gevonden.

De map content.ie5 wordt beschermd door WIndows en dat is ook de reden dat het virus daar in blijft zitten even. Maar je bent niet besmet, dus maak je maar geen zorgen.

Dit moet je doen:

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Doe daarna dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga naar C-WINDOWS-temporary internet files-content.ie5-Daar staan 4 mappen in en in een van die mappen is staat tle6645595.exe. Verwijder in die file in de veilige modus en leeg je prullenbak daarna.

Restart de pc daarna. Probleem opgelost.

Maar ook als je niets doet, dan zal het virus gewoon vanzelf na een tijdje verdwijnen van die map.

Opgelost.
Hij stond in de map c:\temp ,verwijderd en alle scan programma's gedraaid en niks meer gevonden,dus zal het wel weg zijn.
Bedankt..............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan