virus bugbear ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

sungirl

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2002
Hallo,

Ik kreeg dit mailtje van een goede kennis, maar voor dat ik dit verwijder, klopt dit ?? of hoor het bij microsoft !!

Het virus heeft een klein beertje als icoon voor de naam jdbgmgr.exe
OPEN DIT NIET
6 Aanklikken met je RECHTER muisknop en verwijderen
7 Het gaat naar de prullenbak en verwijder het bestand of maak je PRULLENBAK LEEG.
ALS JE HET VIRUS VINDT, MOET JE ALLE ADRESSEN UIT JE ADRESSENBOEK
WAARSCHUWEN, OOK AL HEB JE ZE DE LAATSTE TIJD GEEN E-MAIL VERSTUURD,
ZODAT ZIJ OP HUN BEURT HUN CONTACTEN KUNNEN WAARSCHUWEN
Virus genaamd Bugbear. De beer grijpt razendsnel om zich heen en is zeer gevaarlijk. Het virus kan creditcardnummers en andere vertrouwelijke gegevens stelen. Bugbear is moeilijk te herkennen en verspreidt zich via email's. Vervolgens spoort, zolang in het systeem, Bugbear zoekt informatie op
over betalings verkeer zoals nummers van creditcards of codes en Passwords die bij betalingen worden gebruikt. het virus is zondag 12 jan 2003 voor het eerst gesignaleerd en heeft zich al naar zo'n honderd landen verspreid. Insiders vrezen dat het virus speciaal met het oogmerk van diefstal is gemaakt en het zou afkomstig zijn uit Maleisie.

graag jullie reactie

?

ja ik dacht het wel maar was niet voor 100% zeker daarom, heb ik m,n bericht maar ingetrokken mario!

Geplaatst door sungirl

ALS JE HET VIRUS VINDT, MOET JE ALLE ADRESSEN UIT JE ADRESSENBOEK
WAARSCHUWEN, OOK AL HEB JE ZE DE LAATSTE TIJD GEEN E-MAIL VERSTUURD,
ZODAT ZIJ OP HUN BEURT HUN CONTACTEN KUNNEN WAARSCHUWEN

Als je alleen dit al leest kun je haast wel nagaan dat het niet om een virus gaat maar om een HOAX

bugbear

Nou erg duidelijk ben je niet, ':(' ':o', wat is het nu, een virus of niet ??????? moet ik het nou verwijderen, want het staat op mn pc ':('

Sungirl,

Als alles rustig naleest zul je erachter komen dat je het niet hoeft te verwijderen omdat het geen virus is

Hoi,

Gelukkig, bedankt nou kan ik weer slapen :D Seeburg was een beetje onduidelijk, het was net van "welles, nietus" ;)

sorry kan altijd een foutje maken!

wie geen fouten maakt , maakt meestal niks!

sorry, nog 1 vraagje

nou heeft die kennis van me wel die bugbear verwijderd, kan dit gevolgen hebben ??

nog 1 keertje bedankt ;)

is oke joh

Geplaatst door seeburg100
sorry kan altijd een foutje maken!

wie geen fouten maakt , maakt meestal niks!

Geeft nix joh, net wat je zegt, we maken allemaal fouten, gelukkig dat je wat onduidelijk was, anders had ik het nu al verwijderd.

:love:

Re: sorry, nog 1 vraagje

Geplaatst door sungirl
nou heeft die kennis van me wel die bugbear verwijderd, kan dit gevolgen hebben ??

JDBGMGR.EXE is de Java Debug Manager, dus 't kan waarschijnlijk alleen kwaad als die kennis Java developer is...

Als hij/zij het bestand toch terug wil zetten, dan kan dat vrij eenvoudig. Hier vind je de instructies (onder aan de pagina): http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99436

De verwarring en het wellus/nietes is niet zo heel vreemd.

JDBGMGR.EXE is een programma dat - net als elk ander programma - besmet kan worden door een virus. Het Magistr virus stuurt dergelijke besmette bestanden mee met een e-mailtje.

Als je JDBGMGR.EXE per mail binnenkrijgt, dan is het dus echt iets waar je niet aan wilt komen...

De hoax die jij post is een iets gewijzigde variant van het origineel. In deze wordt het BugBear virus genoemd. Dat is een wel echt bestaand virus.

JDBGMGR.EXE heeft een beertje als icoon.
Een grappenmaker heeft daarom deze oude hoax ten tijde van de uitbraak van BugBear aangepast om 'm geloofwaardiger te maken...

Auk

sungirl,
Deze nieuwe variatie van de hoax bestaat al sinds de bugbear virus voor het eerst kwam.

Je kunt altijd hoaxen herkennen door bepaalde kenmerken die in het email staan. Het belangrijkste ervan is:

"ALS JE HET VIRUS VINDT, MOET JE ALLE ADRESSEN UIT JE ADRESSENBOEK
WAARSCHUWEN"

Zodra je dat ziet, dan weet je dat het een hoax is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan