Virus Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lizamc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2013
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn laptop. Hij is geblokkeerd en ik kreeg een bericht dat dit door de politie was gedaan. Nu heb ik al gevonden dat dit een virus is en hoe ik dit kan oplossen. Om te beginnen moest ik mijn laptop opstarten met de veilige modus, maar zodra ik dit had gedaan sloot de laptop zich gelijk af en startte die zichzelf weer normaal op. Zou je me hier mee kunnen helpen? Groetjes liza

Nogmaals welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je tweede bericht verwijderd. Het is niet toegestaan om je topic na 10 minuten omhoog te kicken. Na 24 uur geen reactie mag je een bericht achter laten om je topic weer onder de aandacht te brengen. Hou er rekening mee dat iedereen hier vrijwillig helpt en nog een leven naast Helpmij.nl heeft.

Heb je wat aan deze uitleg;
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5927

Heel erg bedankt! Ik heb op dit moment helaas geen andere computer beschikbaar dus het moet je maar wachten

Hoi,
Zit je nu op de telefoon dan? :D dus even ergens een notebook of zo lenen.

nou ik denk dat je meerdere virusscanners hebt en dan moet je alle verwijderen behalve die je nodig hebt dus je mag mar een virus scanners want anders werken ze elkaar tegen en daar onstaan virusen of een download virus

s6 met het verwijderen van de virus

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn laptop. Hij is geblokkeerd en ik kreeg een bericht dat dit door de politie was gedaan. Nu heb ik al gevonden dat dit een virus is en hoe ik dit kan oplossen. Om te beginnen moest ik mijn laptop opstarten met de veilige modus, maar zodra ik dit had gedaan sloot de laptop zich gelijk af en startte die zichzelf weer normaal op. Zou je me hier mee kunnen helpen? Groetjes liza

Hoi, & Welkom op Helpmij.nl!

Probeer eens in de veilige modus te geraken. (Hoe? Staat HIER beschreven.)
Als dit is gelukt, doe dan wat hieronder staat beschreven.

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

mbam.png

Vink het hokje ''Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO'' UIT.
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Indien je niet in de veilige modus kan geraken, doe dan wat hieronder staat beschreven!

U dient een lege CD-Rom bij de hand te hebben om dit uit te kunnen voeren.

Download de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download de IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
Selecteer het image bestanden van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stop de Kaspersky Rescue CD, in de geïnfecteerde PC.
Start die PC opnieuw op.
Druk op een toets om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

Info:
Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.
Hier staat beschreven hoe u de CD/DVD driver als first boot device kunt instellen.

KRCD1.png

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om het menu van de Kaspersky Rescue CD te openen.

KRCD2.png

Kies is het bovenstaande scherm de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Wacht nu tot de "Kaspersky Rescue CD" is opgestart.
Zorg dat alle opties in het groende kader zijn aangevinkt.
Klik nu op de optie "Start objectenscan" en laat de computer scannen.

KRCD3.png

Laatst bewerkt:
Ik had al die veilige modus geprobeerd, alleen het probleem is is dat ik daar niet in kan blijven dus zou het wel met een andere computer moeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan