virus dat mails verstuurt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomkoks

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hallo,
Ik krijg enorm veel mails van MAILER-DAEMON@huppeldepup met als onderwerp failure notice van mails die vanaf mijn computer gestuurd zouden zijn. Als afzender van die mails wordt opgegeven: een fantasienaam en achter de @ mijn domeinnaam. Zie de bijlage voor een voorbeeld van deze mails.
Heeft iemand een idee hoe dit komt? Ik heb al een virusscan laten doen (NOD32), maar die geeft geen resultaat.
Alvast bedankt.
Tom

Bijlagen

Hier kan je niet zo veel aan doen.

Iemand heeft mail (spam) zitten versturen en daarbij jou domein misbruikt als afzender adres.
De mail komt niet echt van jou adres, jij hebt hem ook niet verstuurd, maar het lijkt voor de ontvanger wel als of het bij jou vandaan komt, dus krijg jij de foutmeldingen...

Heb ik ook al mee gemaakt, gaat vanzelf weer over.

Heeft verder niets met je virus scanner of zo te maken.

Enige vervelende kan zijn dat jou domein op een blacklist kan komen (omdat je gezien wordt als spammer) en dat mensen die je legitiem een maitje wilt sturen dit niet meer krijgen omdat mail van jou domein geblokt wordt door (bepaalde) providers.

Je zou hierover even contact met je provider op kunnen nemen.

Je kan natuurlijk ook nog naar de politie gaan om aangifte te doen van misbuik van je mail/domein etc. maar ik weet niet of dat wat uit zal maken. Over het algemeen zitten de spammers die je domein misbruiken niet in Nederland.

Overigens is in de header van het bericht wel weer na te gaan waar het bericht ECHT vandaan komt (de originating IP).
Lastige is dat je vaak alleen een antwoord krijgt dat 'jou' mail niet aangekomen is niet een copy van de orginele mail zodat je dit na zou kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan