Virus drama

Status
Niet open voor verdere reacties.

bijtje

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2003
Hallo allemaal,
Wie kan me helpen dit drama op te lossen...
Heb sinds gister een virus of wat op mijn pc (zit nu achter een andere)
Er werkt niet veel meer, kan geen antivirus programma oid downloaden, heb bijna geen icoontjes meer, en bij het opstarten vraagt hij om PCSync2.exe. Hij vraagt tijdens het opstarten ineens om een wachtwoord die er niet opzit, taakbalk onderin is niks mee te beginnen.
Kortom één drama...
HELP aub. Heb al het één en ander geprobeerd maar kom er niet uit...

Laatst bewerkt:
welke virusscanner gebruik je.

scan eerst eens met mbam na installatie updaten en dan een snelle scan.

laat daarna maar eens weer van je horen.

Ik zou inderdaad even met het super programma ''mbam scannen'' maar wel in veilige modus.

Je hebt meerdere oplossingen.

De simpelste is de functietoets F8 ingedrukt te houden als je PC opstart. De meest gemaakte fout hier is dat je de toets te laat induwt. Druk je F8 toets in net nadat het scherm van je BIOS verdwenen is. Nu zou je normaal een menu moeten krijgen waarbij je kan kiezen hoe je wil opstarten. Gebruik je pijltjes toetsen om door het menu te navigeren, bevestigen doe je met een druk op de knop Enter.

De tweede mogelijkheid kan handig blijken als je vele malen moet herstarten in veilige modus. Zoek het bestand boot.ini. Je moet er echter wel voor zorgen dat je de optie om verborgen-/systeembestanden te weergeven hebt aanstaan. Als je niet met Windows 2000 werkt, kan je dit ook bereiken door bij Start -> Uitvoeren(Run) de tekst MSConfig in te geven en naar het tabblad Boot.ini te gaan. Geef nu de volgende tekst in aan het einde van het bestand:

Had er AVG opstaan, heb ik er inmiddels afgegooid omdat ik er een andere (panda) opwilde zetten. AVG had het virus gemist vandaar.
Heb idd Dat Nokia erop staan.
En dat programma kan ik er niet opzetten, downloadschermpje verdwijnt net zo snel; als ik m open..... :confused:

Probeer eerst maar eens om dat Nokia progje en alle sporen daarvan compleet te verwijderen

Probeer eerst maar eens om dat Nokia progje en alle sporen daarvan compleet te verwijderen

Kan alleen de snelkoppeling op het bureaublad niet verwijderen omdat er te weinig geheugen zou zijn :confused: De rest is weg...

welke virusscanner gebruik je.

scan eerst eens met mbam na installatie updaten en dan een snelle scan.

laat daarna maar eens weer van je horen.
Kan dat \programma niet openen. Sowieso geen enkel .exe bestand krijg ik open...
Is het nu echt hopeloos...
Ik denk erover om alles opnieuw te installeren, maar ik heb alleen een recovery cd van windows, hoe werkt zo iets dan???

Heb m met de recovery cd gerepareerd, en daarna allerlei virussen eraf gehaald dus probleem opgelost!!! :thumb: :thumb: :thumb:
Dank jullie wel voor jullie reacties!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan