Virus e-mails maken misbruik van lek in Outlook...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Virus e-mails maken misbruik van lek in Outlook

Vorig jaar ontdekte James Slora een lek in Microsoft Word en Outlook waardoor een aanvaller toegang tot een kwetsbaar systeem zou kunnen krijgen. Het probleem doet zich voor als Word gebruikt wordt om e-mails in Outlook te editten. Slora waarschuwt nu dat virus en andere kwaadaardige e-mails van het lek misbruik maken. Als een gebruiker een virusmail forward naar iemand en die persoon gebruikt Microsoft Word als editor, dan zal de malware ZONDER waarschuwing worden uitgevoerd, zelfs in Windows XP Service Pack 2. Er is nog geen patch voor dit lek aanwezig. Outlook gebruikers wordt dan ook aangeraden om Word niet als e-mail editor te gebruiken. Bron: security.nl

Proest

Bericht heeft weinig "nieuws" waarde.
meeste virus e-mails werken toch op outlook?

Er is ook kritiek op Internet Explorer qua gatenkaas, dan wil dat toch niet zeggen dat je lekken maar niet meer moet melden? Ook FF heeft wel eens gaatjes, ook dat wordt gemeld. En tig andere programma's, zie > http://www.waarschuwingsdienst.nl/ :)

Tuurlijk, heb jij gelijk in dat het gemeld moet worden. maar ik vind het dan zo jammer dat er weinig nieuws waarde in zit.
Er staat eigenlijk alleen dat er een lek in Word/outlook zit. dat is net zo globaal als de statements

- er bestaan Virussen
en
- spyware is vervelend

Klopt allemaal maar ik vind het persoonlijk vaak prettig om iets meer info te krijgen

Sorry, overheen gelezen. :o

Was ook niet persoonlijk naar jou bedoeld hoor

Maar ik blijf het een lollige titel vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan