virus en spyware probleem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr,x
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mr,x

ik wou net een muziekclip op internet kijken.toen kreeg ik de melding dat ik andere codecs nodig had om het te kijken als je zwart beeld had(dat had ik dus ook)
heb ze geinstalleerd en kreeg meteen de melding dat mijn pc vol zat met virus en spyware.zie bijlage.
mijn startpagina is veranderd krijg hem ook niet meer terug.
wat kan ik hier aan doen.ben met ad-aware se en avg free edition aan het scannen.

Bijlagen

• critical.JPG
    critical.JPG
    15,6 KB · Weergaven: 25
in mijn .jpg gaat het over virusburst.
ik kom niet helemaal uit die housecall.

Dit is geen normale melding die van Windows afkomstig is want die zet nooit vraagtekens in je werkbalk. Het lijkt veel meer op een truuk om je anti spy en virus software te laten kopen. Als ik het goed heb zal dat vraagteken je dan ook naar bepaalde programma"s leiden. Met je computer is waarschijnlijk niks aan de hand, want zoals je al aangaf, daar zit al een anti-virus programma op en deze zou dan ook een waarschuwing moeten geven.

Groet, Hans Zwartbol

ik kreeg ook allemaal meldingen dat ik dingen moest kopen.
o.a. virusblast.
maar ben toen even het helpmij forum door gaan zoeken en kwam ik al snel bij deze site terecht.degene had het zelfde probleem kreeg ook zo een rare startpagina en hij was niet meer te veranderen.zie link
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=17415

mijn avg vond 1 trojan horse die heb hij ook verwijderd en ad-aware vond er 28.

maar ik heb dus het zeflde gedaan als in de link staat vermeld en binnen 10 minuten was hij weer de oude.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan