virus fresh weather?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LauraH

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2013
Berichten
9
ik hoop dat iemand mij kan helpen:

1. ik kan sinds 2 weken (na niets geks te hebben gedaan) op mijn pc enkele sites niet meer openen, zoals hotmail, facebook,mijning,login abnamro etc, lijken dus vooral sites te zijn waarop je moet inloggen, want google, youtube etc doet het wel
2. als ik op een link klik in google dan zie ik steeds dat hij me doorlinkt naar fresh weather.com, dat is een virus?
3. ik heb zelf gegoogled hoe ik punt 1 en 2 zou kunnen oplossen, maar bij de meeste oplossingen moet je hijackthis of spyware of malwarescanners downloaden en als ik iets wil downloaden krijg ik de melding dat het bestand een virus bevat en is verwijderd dus ik kan niets downloaden.

ik hoop dat alle punten iets met elkaar te maken hebben wat met 1 oplossing opgelost kan worden, maar als iemand me kan helpen 1 van de 3 op te lossen ben ik al heel blij.
 
welkom Laura!
wat je kan doen is via een andere pc of laptop van iemand lenen om malwarebytes antimalware te downloaden op een geheugenstick en die nadien aan je geinfecteerde pc aansluiten en via daar Malwarebytes te installeren ....
is dat mogelijk?
 
Spocky, ik heb inmiddels 6 malware-virussen van de laptop verwijderd en sindsdien werkt alles weer prima!
hartstikke bedankt vor je hulp!
 
helaas te vroeg gejuicht: ik kan nog steeds geen bestanden downloaden. Zelfs als ik een bijlage uit mijn mail wil openen krijg ik de melding:
dit bestand bevatte een virus en is verwijderd.
weet iemand hoe ik hier vanaf kom?
 
Norton, maar volgens mij is die verlopen, krijg steeds melding om iets te verlengen, maar scannen doet ie nog wel.
En ik geloof dat ook iets met avira er op staat, dat is ook een antivirus geloof ik?
 
oei dan heb je teveel antivirus programma's erop staan, gebruik gewoon een antivirus anders krijgen die conflicten met elkaar en is je pc niet goed meer beschermt .....
als norton verlopen is verwijder die norton dan en ook die avira en installeer avast 8 free version en update nadien en dan vink je een opstartscan via avast aan en herstart je pc dan en ga dan gewoon wat relax in je zetel zitten en laat avast je pc scannen maar en kijk af en toe is wat de scanning doet en als avast een virus vindt dan kies je nr 4 " aan om alle infecties naar de viruskluis te verplaatsten
 
Ok klinkt goed, ga ik proberen.
Misschien een stomme vraag maar hoe kan ik die andere programma's het beste verwijderen? Moet ik een re-install bestandje zoeken ofzo? Of via configuratiescherm - programma's?
 
ga naar start en zoek in alle programma's naar norton uninstall of anders ga je naar configuratiescherm en dan naar software of programma's verwijderen en zoek je naar norton en naar avira
 
Ik heb norton en avira verwijderd. Ik kan avast helaas niet installeren want dan krijg ik de melding: avast.exe bevatte een virus en is verwijderd.
Hoe kan ik dit omzeilen? Weer eerst op andere pc zetten en dan via usb overbrengen naar mijn laptop?
 
welk programma geeft dit aan dat avast.exe besmet is met een virus ?
 
ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik heb er een foto van gemaakt en naar mezelf gemaild maar ik kan natuurlijk vanaf me pc de foto niet openen want dan krijg ik weer die virusmelding en via me telefoon kan ik op dit forum geen foto toevoegen.
er komt onderin mijn scherm een witte balk omhoog met een rooie rand, er staat links een plaatje van een rood schild met een wit kruis erin, dan de foutmelding.
Ik kan klikken op : Meer informatie, dan popupt windows help en ondersteuning dat dit onderwerp niet is gevonden.
Rechts kan ik klikken op downloads weergeven, dan krijg ik een popup met downloads weergeven en beheren: een overzichtje van alles wat ik geprobeerd heb te downloaden, daar kan ik verder niet zoveel behalve lijst wissen. Er staat daar wel een melding dat het Smartscreenfilter is uitgeschakeld, deze kan ik evt inschakelen maar ik weet niet wat dat is.
Hoop dat je hier iets mee kan
 
maak is een printscreen van dit en stuur het op naar hier aub?
die Smartscreenfilter dient voor het filteren van websites die onveilig zijn .... vink dat ook maar aan !
 
Laatst bewerkt:
Sorry krijg het niet voor elkaar om een foto te sturen. Op me mobiel werkt het niet en op me laptop kan ik geen bestanden openen/opslaan
 
het enige dat je wel kan doen is die besmette harddisk eruit nemen en ergens laten scannen bij iemand anders zijn pc,maar dan moet die persoon wel de nodige gereedschap hebben om dit te kunnen doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan