Virus geconstateerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
518
Bij controle door F-Secure is het volgende geconstateerd:
Trojan.HTML.Phising.FE (virus)
C:\Users\Eigenaar\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\tcw6c32p.default\ImapMail\imap.xs4all.nl\Spam

Deze wordt door F-Secure wel geconstateerd maar er wordt aangegeven dat deze niet verwijderd kan worden.
Een scan met MalwareBytes levert geen geïnfecteerde bestanden op.
Een poging met Avast levert ook niets op.

Kan dit kwaad en wie kan mij helpen dit weg te krijgen?
 
Aan de bestemming te zien zit het in je spam. Ik denk dat je spam verwijderen helpt.
 
maak gewoon je spammap leeg in je mail systeem en je bent ervan verlost
 
Je kan je spam eventueel verwijderen met speciale programma's in Hiren's boot. Of gebruik en programma dat voor het opstarten van Windows de bestanden kan verwijderen. 'Data Shredder' bvb.
 
Antivirus programma's zijn vaak wat voorzichtig met het verwijderen van bestanden uit een mail archief. Om die reden kan er worden vermeld dat het bestand niet verwijderd kan worden. Verwijder de mail dan handmatig en het probleem zal verholpen zijn. Verder kan zo'n Trojan.HTML.Phising.FE geen kwaad, tenzij je die bewuste mail opent en op een link in die mail klikt.
 
Mijn spammap is gewoon leeg. Ik laat daar nooit wat staan. Hoe kom ik dan bij het betreffende bestand?
 
Probeer eens om je mappen in Thunderbird te comprimeren, wellicht dat dat nog iets helpt.
 
Via de aangegeven routes lukte het niet. Ik hen nu systeemherstel toegepast en daarna gescand. Nu wordt er niets aangetroffen. Kan ik er van uitgaan dat het probleem hiermee is opgelost?
 
ja dan is het verwijderd , je mag gerust zijn :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan