Virus gekregen van Microsoft??

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuhowan12

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2002
Berichten
793
Hey iedereen.

Krijg net een mailtje met een virus erin.
Afzender: support@microsoft.nl
Dit zal best wel door iemand anders verstuurd zijn, maar vroeg me gewoon af of iemand anders weleens dit soort dingen had meegemaakt!

Groetjes,

Jeroen

p.s. Check de bijlage
 

Bijlagen

  • virusmelding.jpg
    virusmelding.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 69
Zal idd niet van M$ zelf komen.
Lees hier maar ff wat Saldos schrijft;
geplaatst door Saldos
Helpdesk Microsoft
Saillant detail is dat de maker van het virus het doet voorkomen alsof Palyh afkomstig is van Microsofts helpdesk. De afzender is in alle gevallen namelijk 'support@microsoft.com'. Het onderwerp en de inhoud van het bericht variëren wel.

De remedie tegen het virus lijkt dan ook simpel: in het mailprogramma alle inkomende mail van support@microsoft.com blokkeren, zo adviseert VirusAlert.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=120439
Hier staan ook links om hem eventueel te verwijderen.
 
ik heb 't donkerbruine vermoeden dat een willekeurig persoon het mailadres van MS support in zijn adresboek heeft staan en dat HIJ "getroffen" is door het virus en dat het virus zichzelf doorstuurt en daarbij willekeurige namen uit dat adresboek als afzender gebruikt.
 
Had ik gisteren ook. Ik had me verhaal gepost op een ander forum, maar ik kan em niet meer terugvinden.
 
OK, ben dus niet de enige!!
In ieder geval bedankt allemaal!!!

Groetjes,

Jeroen
 
Geplaatst door Jeroen Klaassen
OK, ben dus niet de enige!!
In ieder geval bedankt allemaal!!!

Groetjes,

Jeroen

Je bent zeker niet de enige Jeroen Klaassen.
Het virus wordt steeds activer. Ook vooral om het feit dat sommige mensen echt denken dat jet mailtje van Microsoft komt en hem toch openen.
 
Geplaatst door saldos


Het virus wordt steeds activer. Ook vooral om het feit dat sommige mensen echt denken dat het mailtje van Microsoft komt en hem toch openen.


Helaas wel :eek:
Heb ze sinds gisteren ochtend regelmatig binnen gekregen. De teller staat onderhand op 11. :evil:

22 - 05 - 2003 / 14:26 teller staat op 17.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Olav



Helaas wel :eek:
Heb ze sinds gisteren ochtend regelmatig binnen gekregen. De teller staat onderhand op 11. :evil:

Gewoon bouncen en wissen doen in bijv. Mailwasher. Of heeft dat toch geen nut?

Ik heb er maar 1 van gekregen tot nu toe.
 
Ik heb em gewoon geblokkeerd in Outlook Express 6 en heb er nu geen last meer van. (kreeg er in totaal 2)

Jeroen
 
Geplaatst door Muurhond


Gewoon bouncen en wissen doen in bijv. Mailwasher. Of heeft dat toch geen nut?

Ik heb er maar 1 van gekregen tot nu toe.

Heb een message rule staan --> IF "from address" contains "support@microsoft.com" THEN "delete"

En daarnaast vindt NAV hem gelijk zodra hij binnen komt. :D :thumb:

Maar moet zeggen dat het nu rustiger is geworden. Sinds vanmorgen niets meer ontvangen. Misschien filtert wanadoo ze er al voor me uit.

Olav
 
Hallo,

Ik loop momenteel stage.
Ook in dit bedrijf hebben veel mensen gebelt of ze dat moeten lezen of verwijderen.
Wij zeggen verwijderen.
Is hier ook informatie over DIT virus dan kan ik het doorsturen naar de rest van de IT afdeling.

Greetz
 
jucuinda,

Misschien is het handig om een andere avatar te gebruiken want anders komen de mensen in verwarring met ons.
 
Geplaatst door saldos
jucuinda,

Misschien is het handig om een andere avatar te gebruiken want anders komen de mensen in verwarring met ons.
Ja, nu zie ik het. Ja Saldos mee eens.
 
Geplaatst door jucuinda
oke mag ik uitleg?
Avatar = plaatje onder je naam.
Veel vaste leden zijn makkelijk herkenbaar aan hun avatar.
Dus voor veel vaste leden is die een beetje persoonlijk.
Vandaar aan jou de vraag van Saldos om je avatar aan te passen.

Ik hoop dat de uitleg zo duidelijk is.:)
 
Oke en waar kan ik dat aanpassen ??!

Maar volgens mij is dat niet van toepassing op deze poll :p

greetz
 
Ga boven in het scherm naar Profiel>aanpassen van opties>onderin verander avatar.

Back ontopic maar weer.:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan