virus grannie.zip.exe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

een vriend van me beweert dat hij een email van me heeft ontvangen met het volgende virus: grannie.zip.exe virus

hij zegt ook dat hij dit virus naar Symantec heeft gestuurd en dat zij ervoor hebben gezorgd dat hij dit "virus" van zijn systeem kon verwijderen.

Ik heb overal al gezocht maar niemand kent dit virus.

Heeft hier iemand van dit virus gehoord?

grannie.zip.exe is de naam van het bestand - niet noodzakerlijkwijs de naam van het virus zélf. Het virus zit in dat bestand als je het opent. Dat kan van alles zijn.

Groetjes,
Bennie

mm, vind het maar vreemd. mijn updated Norton heeft mij niets verteld.
En ik heb online via symantec laten scannen. ook niets.

Als ik al een virus mocht hebben dan is ie toch niet zomaar verdwenen? Het zou dan toch op zijn minst in quarantaine moeten staan?

Laatst bewerkt:
Het feit dat je vriend zegt dat die mail van jou afkomstig zou zijn, zegt helemaal niets. Dat kan het gevolg zijn van e-mail spoofing. Of omdat iemand jouw adres in het adresboek heeft staan, wier PC besmet is.

Groetjes,
Bennie

Ik heb hem inderdaad op een bewust tijdstip een mailtje met een bepaalde inhoud gestuurd en daarin zou dan het virus zitten, zegt hij.

Een geval van spoofing? Waarom krijg ik daarvan dan geen melding van via Norton. inkomende data wordt "vrijwel"allemaal geblokkeerd of ik krijg er een melding van.

Maar heb jij die vriend ook een bijlage gestuurd (al dan niet met die naam)? Een virus kan niet in de body van een e-mail zitten. Dat gaat veelal via een bijlage. grannie.zip.exe is niet een naam die mensen doorgaans aan een bijlage geven. Nogmaals: het is heel goed mogelijk dat ANDEREN met gebruikmaking van JOUW e-mailadres iemand mailtjes stuurt zodat het erop LIJKT dat die mail van JOU afkomstig is, zonder dat dat in werkelijkheid het geval is. Dat mailtje komt dus helemaal niet van jouw PC vandaan: dát is e-mail spoofing.:)

Daar komt bij, dat jij als geen ander weet wat je verstuurt: heb je hem ook die bijlage gestuurd?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door slofje
hij zegt ook dat hij dit virus naar Symantec heeft gestuurd

slofje,
Als je vriend het virus heeft gestuurd naar Symantec, dan krijgt hij ook een email terug van Symantec hoe dit virus heet.
Zou je hem kunnen vragen of hij dat emailtje naar je kan doorsturen, want dan kun je zien welk virus het was.

Bennie,

Ik heb alleen maar een kale tekst gestuurd. Een email zonder bijlage. Hij vertelde dat er in een bepaalde email,( welke ik zonder bijlage heb verstuurd) een melding kwam dat er een virus in zou zitten. Toen ik hem vroeg om welk virus het ging kwam hij aan met : grannie.zip.exe.

En ik weet hier zeker dat het niet om spoofing gaat.

Ik heb dat mailtje vanuit mijn "verzonden mail " opnieuw naar een ander email adres van mijzelf gestuurd, maar daar zat dus niets in.

En Saldos, Hij zegt dat hij daarover geen info meer heeft.

Ik geef toe het is wat onduidelijk, maar ja dat is mijn kennis ook , wat betreft dit soort zaken.

ik denk dat ik het maar met een korrel(tje) zout neem.

ik zet deze vraag maar op "opgelost" . Zolang mijn kennis niet meer info kan geven komen we er toch niet uit

Bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan