Virus / Hacken..

Status
Niet open voor verdere reacties.

CypresS

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2005
Ik heb een vraagje..

Is het mogelijk dat ik gehackt ben of een virus heb waardoor ik geen beeld meer krijg uit mijn computer? Dat iemand een virus of hackaanval heeft gedaan en ergens diep in mijn computer een instelling heeft gedaan die ik nu niet meer kan veranderen omdat ik geen beeld meer heb?
Of is dit een stomme vraag? :confused:
Alles werkt namelijk, op een andere computer mijn beeld en videokaart getest en die deden het gewoon. Ook heb ik al mijn bios reset, wat ook geen beeld opleverde.

gr,
C.

Laatst bewerkt:
Geen stomme vraag, maar zo'n aanval naar een privé-persoon met dit resultaat is niet erg waarschijnlijk. Vaak zit er op een beeldscherm een klein lichtje, brand dat ook niet? Hoe krijgt je beeldscherm netspanning, via een aparte aansluiting op het lichtnet of via de PC? Kijk alle snoeren na en hoe deze zijn aangesloten. Goed aangedrukt?

yo..

Er zit een lichtje op, en die blijft oranje.. Alle kabels zitten goed, mijn monitor zit op netstroom en mijn kast ook.. Ik denk dan toch dan dat er echt iets kapot is, ik heb nog nooit kapotte hardware gehad in mijn hele leven. En dan ook nog precies in een drukke week voor school, ik moet nog 2 verslagen tikken :confused:

Probeer het met en andere monitor, en je weet of het daar aan ligt.

En misschien ook het aan/uitknopje gebruiken om de monitor helemaal uit te zetten en een paar tellen later weer aan. Of heb je dat al geprobeerd?

hoe is het eigenlijk gebeurd? zo van de 1 op andere dag geen beeld meer? of was je een spel aan het spelen?

Als alles zou wereken, zou hij het gewoon doen.:)

Denk eerder je moederbord of je geheugen, ook nog eventueel je voeding, maar dat kun je testen door er een andere in te hangen, maar meestal de eerste 2.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clr-cmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit, met de voeding eraf.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Het kan ook zijn dat je (per ongeluk) de resolutie van het beeld verandert hebt (bijv. door een spel). Je scherm kan die resolutie dan niet aan en vervolgens is het beeld zwart. Als je een crt scherm hebt liggen, kun je die op de computer aansluiten, deze kunnen vaak hele hoge resoluties aan. Vervolgens kun je de resolutie weer op 1024 x 768 zetten (of een andere resolutie die je scherm aankan).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan