[Virus] hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pumaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier zoals jullie zien. En ik heb op m'n andere computer een virus zitten sinds kort. Ik wil die zo snel mogelijk eraf hebben maar het lukt me op geen enkele manier en ik kan ook niet meer bij m'n bestanden komen om ze op een usb-stick te zetten. Het virus of wat het ook moge zijn heeft ook al mijn virus scanner er af gedaan er staat nog wel windows defender op, die vind wel iets maar kan het er niet af halen. En er komen heletijd pop-ups (heb helaas geen screenshots) maar er staan dingen in van; dat er virussen en andere slechte programma's opstaan en dna linken ze me naar web-sites met anti-virus programma's en dan komt er automaitsch een test en dan staat er weet ik ook hoeveel virussen erop staan (ik weet zeker dan het nep is).

Maar weet iemand hoe ik nu het beste te werk kan gaan?

ik hoop dat het hier goed geplaatst is.

alvast bedankt, Pumaa

Haal mbam eens op.
installeer het doe meteen een update en dan een snelle scan.

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik hem het programma gelijk gedownload, de update wil niet lukken:confused: Er komt dan een venster in beeld waarin staat dat het niet mogelijk is om verbinding te maken met de update-server of dat een firewall dat tegenhoud:confused: Hij is nu bezig met scannen en heeft tot nu toe 28 geinfecteerde obejecten gevonden. En is nu zo'n 5-7 minuutjes bezig.

Laten scannen en als dat gereed is dan de alles verwijderen wat er gevonden is.
Daarna updates proberen en nogmaals scannen.

Ik had eerst een korte scan gedaan en die vond in totaal 129 geinvecteerde bestanden die heb ik toen verwijderd/naar quarantaine verplaatst. Daarna heb ik nog een voledige scan gedaan en die vond uiteindelijk nog maar 1 geinvecteerd bestand en die heb ik nu ook verwijderd. De problemen die ik eerder heb ondervonden zijn nu opgelost en voor zo ver ik weet zijn er geen bestanden/programma's weg. Ik doe morgen nog die updates (als het lukt) en doe daarna nog een keer een voledige scan.

Heel erg bedankt voor jullie hulp:)

*ik heb nog een paar andere problemen, maar die zijn niet heel erg belangrijk, misschien staat de de oplossing ergens anders al dus ik ga eerst even zoeken of ik iets vind*

Haal mbam eens op.
installeer het doe meteen een update en dan een snelle scan.

Is dit programma alleen voldoende? Want op een andere computer heb ik AVG en Windows Defender staan en nu weet ik niet welke ik moet houden:confused: Ik heb ergens gelezen dat je het best 1 scanner kan hebben omdat ze anders elkaar gaan ''uitschakelen''.

ja dat heb je goed gehoord alleen ging het over virusscanners

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier zoals jullie zien. En ik heb op m'n andere computer een virus zitten sinds kort. Ik wil die zo snel mogelijk eraf hebben maar het lukt me op geen enkele manier en ik kan ook niet meer bij m'n bestanden komen om ze op een usb-stick te zetten. Het virus of wat het ook moge zijn heeft ook al mijn virus scanner er af gedaan er staat nog wel windows defender op, die vind wel iets maar kan het er niet af halen. En er komen heletijd pop-ups (heb helaas geen screenshots) maar er staan dingen in van; dat er virussen en andere slechte programma's opstaan en dna linken ze me naar web-sites met anti-virus programma's en dan komt er automaitsch een test en dan staat er weet ik ook hoeveel virussen erop staan (ik weet zeker dan het nep is).

Maar weet iemand hoe ik nu het beste te werk kan gaan?

ik hoop dat het hier goed geplaatst is.

alvast bedankt, Pumaa

Hallo , Sorry voor het niet verderdoen van het onderwerp, graag wil ik jullie vragen om www.Helpmij.nl Forum te helpen bekend te maken,
deze forum is gemaakt om mensen te helpen met hun pc die het moeilijk hebben of vragen hebben. Kan iedereen www.Helpmij.nl link doorgeven ?
Bedankt voor uw begrip.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo , Sorry voor het niet verderdoen van het onderwerp, graag wil ik jullie vragen om www.Helpmij.nl Forum te helpen bekend te maken,
deze forum is gemaakt om mensen te helpen met hun pc die het moeilijk hebben of vragen hebben. Kan iedereen www.Helpmij.nl link doorgeven ?
Bedankt voor uw begrip.
Welkom op Helpmij.

Ik heb de links verwijderd, Helpmij is niet de plaats om op deze manier reclame voor een ander forum te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan