Virus identificatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Een kennis van mij belt net, de computer besloot tijdens het chatten op MSN ineens tot een reboot. Daarna startte hij wel op met de foutmelding dat Windows hersteld is van een ernstige fout. Geen van de geinstalleerde programma's werkt inclusief de virusscanner! Ook verbinding maken met het internet lukt niet meer.

PC geeft een rare zoemtoon. Ik vermoed een virus maar hoe kom ik er nou achter welke en hoe kan ik 'm verwijderen??

OS is Winxp Home edition, virusscanner = antivir met het rode paraluutje.

HAMMAR

geen idee! systeemherstel hielp ook niet trouwens.

Het zou natuurlijk ook de HD kunnen zijn, maar dan boot hij niet volgens mij!

HAMMAR

Opstarten met het "veilige modus" menu en kiezen voor de laatst werkende configuratie helpt ook niet?

Nee, in de veilig modus wil ook niets werken en testen met stinger gaat niet omdat geen verbinding met het internet gemaakt kan worden.

HAMMAR

Geplaatst door HAMMAR
stinger gaat niet omdat geen verbinding met het internet gemaakt kan worden.
Jij hebt nu toch internet?
Dan kan je Stinger ff op een cd-rw branden en op de probleem pc uitvoeren.
Je kan dan meteen meerdere "rescue" programmaatjes erop zetten.:)

Uiteraard moet je dan wel de beschikking hebben over brander.

Ja, je hebt helemaal gelijk, maar zo had ik het niet begrepen!

HAMMAR

Dat ding is zo te horen helemaal van slag, hij gaat steed aan en uit, iederekeer als hij opgestart is en ze willen iets doen, gaat hij weer uit!!!

Is dit MyDoom??

HAMMAR

Ben je al met een cd-tje met programma's bij die pc geweest?

Nee, nog niet, woont niet bepaald naast de deur, dus....... Ik ga het zeker proberen. Bedankt Crash!

HAMMAR

Tja, je kan natuurlijk niet altijd meteen klaar staan.:D
Hou ons op de hoogte, dan proberen wij je weer verder te helpen.:)

Even terugkomen op deze.

Uiteindelijk heb ik de fout van het steeds aan en uit gaan kunnen verhelpen door een de, achteraf gebleken, corrupte versie van AVguard te verwijderen.
Het opstarten van de virusscanner ging steeds gepaard met een foutmelding. Opstarten in veilig modus ging gelukkig wel, Stinger vond geen virussen of trojans. De AVguard uit het opstartproces verwijderd. De AVguard liet zich niet meer deinstalleren door het missen van de avuninst.dat file, dus dan maar gewoon handmatig weggegooid. Ik kan alleen in het register geen sleutels vinden van AVguard?????

Nu start de computer echter steeds op met "Windows is hersteld van een ernstige fout"

BCCCode : d1 BCP1: 00000008 BCP3 : 00000000
BCP$ : FC37AD65 OSVER : 5_1_2600 SP : 0_0 Product : 768_1

En tijdend het booten de foutmelding: ongeldige boot.ini, wordt gestart van C\windows\

Kan ik met de windows cd misschien wat repareren??? of wordt het een schone installatie??

HAMMAR

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan