Virus in m'n mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiesto99

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Berichten
5
Dag mensen,

Het feit dat ik windows live mail (vanaf xp!?) gebruik heeft niet zo heel veel met deze vraag te maken volgens mij, maar dit leek me toch de meest geschikte sectie om m'n vraag te posten.

Ik krijg namelijk steeds weer fake-mail in mijn inbox waarin gezegd wordt dat ik verdacht ben van het verkopen van mijn World of Warcraft-account. Jammer, maar helaas. Ik speel geen World of Warcraft, grap mislukt. Dat is probleem nummer één. Weinig aan te doen denk ik, behalve blokkeren, maar dat lukt om één of andere reden niet..

Het grote probleem zit hem echter hier: sinds kort krijg ik ook mailtjes, waarin staat dat de mailtjes die ík verzonden heb niet aangekomen zijn, terwijl ik helemaal niks naar niemand gestuurd heb. Als ik dan kijk welke mailtjes dat zijn, blijkt dat een lege mail te zijn, naar mensen die ik niet ken, met een bestandje erin zodat het dezelfde inhoud krijgt als het mailtje dat ik beschreven heb bij probleem nummero 1. Mijn email-adres stuurt dus blijkbaar, zonder dat ik daar vanaf weet, mailtjes door naar mensen die ik niet ken!

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Is dit een virus?

Alvast bedankt,

Thijs
 
Stap 1.
Scannen met Malwarebytes' Anti Malware

A. Installeren

* Download het installatiebestand Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) naar je bureaublad (hier:http://www.malwarebytes.org/)
* Dubbelklik op mbam_setup.exe om de installatie te starten.
* Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.
* Klik op OK om akkoord te gaan met de taalkeuze.
* Klik hierna op Volgende.
* Lees de licentieovereenkomst door en accepteer deze door een bolletje te zetten voor ‘’Ik accepteer de licentieovereenkomst’’ en klik vervolgens op Volgende.
* Klik in het scherm hierna weer op Volgende.
* Nu moet je de installatielocatie bepalen, klik op Bladeren om deze te wijzigen indien nodig. Klik op Volgende .
* Laat de standaardinstellingen in het volgende scherm zo staan, en klik weer op Volgende.
* Klik tot slot op Installeren.
* Wacht nu even tot de installatiewizard MBAM installeert.
* Als het installeren voltooid is, verander je niks aan de instellingen en klik je op Voltooien.
* De installatie is met succes voltooid en het programma wordt opgestart.

B. Updaten

* Het programma wordt opgestart en er verschijnt een welkomstboodschap in beeld, klik op OK.
* Het programma voert nu zelf automatisch een update uit.
* Het programma is nu helemaal up to date en klaar voor gebruik.

C. Scannen

* Klik nu bovenaan op het tabblad Scanner
* Klik hierna op het bolletje voor Snelle Scan en klik daarna onderaan op de knop Scan.
* Wacht nu tot de scan voltooid is. Als er veel bestanden gescand moeten worden, kan dit enige tijd duren.
* Als de scan voltooid is, krijg je de melding of er wel of geen infecties gedetecteerd zijn.
* Als er infecties zijn gevonden, ga je verder bij punt D. Als er geen infecties gevonden zijn, ga je verder bij punt E.

D Wel infecties gevonden

* Klik nu eerst op OK om de melding weg te klikken.
* Klik vervolgens rechtsonder op de knop Bekijk resultaten.
* Zorg er nu voor dat alle gevonden infecties aangevinkt zijn, en klik linksonder op Verwijder geselecteerde.
* Als de infecties met succes verwijderd zijn, verschijnt er een melding hiervan. Klik op OK.
* Sluit het programma nu af.
* Tot slot start je je computer opnieuw op, om eventueel in gebruik zijnde bestanden te verwijderen.


E Geen infecties gevonden

* Klik eerst op OK om de melding weg te klikken.
* Sluit het programma nu af.


voer dat 'ns uit
 
Laatst bewerkt:
Gedaan! Dit kwam eruit:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database versie: 3840
Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

9-3-2010 15:16:08
mbam-log-2010-03-09 (15-16-08).txt

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 133587
Verstreken tijd: 4 minute(s), 23 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registersleutels geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerwaarden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_CLASSES_ROOT\regfile\shell\open\command\(default) (Broken.OpenCommand) -> Bad: ("regedit.exe" "%1") Good: (regedit.exe "%1") -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Bestanden geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)



1 malware weggehaald dus! hopen dat de emails nu uitblijven!:)

Bedankt voor de hulp!

Thijs
 
Geen probleem (Met een beetje dank naar Nucia)


Blijf het wel even in de gaten houden. Heb namelijk het gevoel dat het nog niet weg is. Aangezien het een registersleutel is, die iets met Regedit doet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan