virus in outlook express?

Status
Niet open voor verdere reacties.

uweslankheid

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
Vanochtend heb ik een email geopend. Deze email had als tekst "mail delivery". Bij de mail zat een attachment. Op het moment dat ik de mail wilde openen om te kijken van wie hij kwam, sloeg de computer uit en startte hij opnieuw op. Ik heb de attachment dus niet geopend. Bij het openen van een andere mail, nadat de computer dus weer was opgestart, deed hij weer precies hetzelfde. Bij het opstarten (in de bios) kregen we de melding dat er veranderingen waren aangebracht in het systeem en dat er bepaalde dingen onherstelbaar beschadigd waren.

Een aantal extra mappen in Outlook Express, die we zelf hebben aangemaakt, waarin wij emailtjes opsloegen, zijn wij kwijt.

We kregen van outlook express een mailtje "welkom bij outlook express".

Wij vragen ons af wat er gebeurd is en of er nog iets aan te doen is?

Alvast bedankt

Uwe

Je hebt waarschijnlijk een Virus binnen gekregen via je E-mail. Laat je pc On-Line scannen:

http://www.nitt.nl/trend/trend_online_scan.htm

Volg de instructies goed op. (vink "deze Computer" aan en autoherstel en druk op scan).

Zou tevens hierna naar Windows Update gaan om je systeem te updaten, en een virusscanner installeren die ook je mail checkt.

Succes.

Zet ook je voorbeeldvenster uit
via beeld indeling vinkje weghalen halen bij voorbeeldvenster weergeven

Het rare is dat Symantec (geupdate!!) niets vindt!!

Waar zit dat voorbeeld venster precies??

Nu met housecall gescanned en die vind Worm Netsky2....
Ik heb 3 vragen:

Hoe is het mogelijk dat Symantec niets vind en Housecall wel?

Kan ik mijn verloren mail bestanden nog terugkrijgen?

Is door "herstel" aan te vinken Netsky uit de pc verwijderd?

Heb ik gedaan, de worm is eruit, maar kan ik mn mailtjes nog terug krijgen???????????????

Groetjes

Antwoord op je vragen:

1) Zou met een "Up to Date" virusscanner niet mogen gebeuren dat je netsky binnenkrijgt en niet bent gewaarschuwd. Waarom is voor mij ook een vraag. Het kan b.v om een variant gaan die niet herkend wordt. Er is iets met Updaten fout gegaan. Wordt je mail gescant door Norton? (instellingen) enz. enz. Ga voor je zelf afvragen waar kan het fout zitten en los dit op. Kom je er niet uit, hier op helpmij.nl zijn genoeg mensen die je graag verder willen helpen.

2) Denk niet dat je mailbestandjes nog terug vind. Misschien iemand anders?

3) Normaal gesproken wel!

Nog een vraag. Welke worm was het......Netsky.........?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan