Virus IN Panda: Is dat mogelijk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik gebruik al zo'n 1 1/2 jaar Panda Titanium en heb ook het abonnement op de updates na het eerste jaar verlengd. Panda staat ook altijd aan bij mij.
Vorige week heb ik Windows XP, helemaal nieuw en op een lege geformatteerde harde schijf geïnstalleerd, meteen geupdate en ook Panda er gelijk weer op gezet. Panda daarna via de website van Panda naar de nieuwste versie geupdate en de laatste updates van de definities opgehaald. Daarna nog wat bekende en betrouwbare programmaatjes zoals Winamp. Geen gekke emails ontvangen of zo.
Na 2 dagen ging mijn pc heel raar doen, foutmeldingen bij het starten van programma's, soms geen internet (kabel) mogelijk, heel traag etc. Uiteraard dacht ik gelijk aan een trojaans paard of virus, hoewel Panda niks vond met scannen. Toen Avast Home Edition gedownload en laten scannen en die vond een virus IN de Panda map en wel 3 bestandjes. Volgens mij was de naam Win32Kuang, howel ik daar niet 100% zeker meer van ben, omdat ik ze meteen verwijderd heb. Zekerheidshalve heb ik Panda ook meteen eraf gegooid en draai nu met Avast. Panda zelf heeft (nog) niet gereageerd op mijn email daarover.
Heeft iemand anders dergelijke ervaringen of een idee erover hoe dit kan ?

Antivirusprogramma's reageren wel vaker op elkaar, dit komt bijvoorbeeld door de definitielijst van virussen.

Ja dat kan ik mij wel voorstellen, maar volgens mij HAD ik ook een virus gezien het vreemde gedrag van mijn pc.

Op het gevaar af doordrammerig te lijken:
Ik ben pas met downloaden van en scannen met Avast begonnen toen mijn pc ineens heel raar ging doen. Winamp liep bv vast en internet deed het soms wel en soms niet. Alles ging heel traag. Toen ben ik gaan zoeken en vond bij Download.com Avast. Heb dat laten draaien en vond toen een virus in de Panda map. Toen ik Panda eraf had gegooid waren de problemen ook verdwenen.
Wat ik nog vergat te melden is dat mijn vrouw hetzelfde had op haar pc. Die had ik ook helemaal opnieuw met XP geïnstalleerd en ook Panda opnieuw erop gezet. Zij kreeg ook ineens allemaal problemen.
Zou het soms kunnen dat het upgrade bestandje (naar de nieuwste versie) dat ik bij Panda heb opgehaald voor problemen kan zorgen ?
En waarom reageert Panda dan niet op email met vragen hierover ?

Laatst bewerkt:
Soms worden bestanden aangezien voor virussen terwijl ze dat niet zijn, gelukkig worden zulke fouten later bekend en dan vaak gecorrigeerd.
Maar als het gaat om virus definities of programmabestanden van een ander virus programma, dan heb je zeker weten de kans op een "schijnvirus". Dat is normaal en bekend verschijnsel bij meerdere viruscanners op 1 pc.

Dus als het na de installatie van de 2de virusscanner is gekomen, hoef jeje nerges zorgen over te maken, mits je geen illegale hebt natuurlijk, want dan heb je wel een kans op een wat aangepaste bestandjes die een virus meedragen.

Ik zou zeggen verwijder de virusscanner die je het minst bevalt en scan opnieuw, vertrouw je de scan niet, doe dan nogeens een online scan met de scanner uit.

Laatst bewerkt:
Ik draai ook Avast(ben ik trouwens heel tevreden mee) op mijn computer. Toen ik een keer de onderdelen voor de panda online virusscanner downloade, en later een scan met avast uitvoerde kreeg ik ook die melding. Denk dat het komt doordat avast nogal slecht op andere virusscanners reageert en misschien daardoor zelfs een virus vind), het is bijvoorbeeld uit den boze om er twee naast elkaar te draaien of je vorige virusscanner niet goed te uninstalleren. Ik heb gewoon panda online virusscanner er af gegooid en vertrouw nu op avast.:cool:

Ik draai ook met Avast en Spybot. Geen enkel probleem tot ik de online scanner van Panda probeerde. Avast gaf direct de melding Virus/worm. Heb toen op advies Avast uitgeschakeld (op goed vertrouwen dat Avast te kritisch zou zijn) en Panda 2007 met de online scanner geinstalleerd. Op dat moment ging mijn computer rare dingen uithalen. Ik heb toen Panda verwijderd omdat ik dacht dat het bestand te groot was. Meteen Avast weer ingeschakeld en deze vindt direct tijdens de scanning Win32:CTX.

Deze vraag is meer dan 3 jaar oud, deze reactie is dus totaal overbodig en haalt alleen maar oude topics omhoog.

Neem mij niet kwalijk hoor, maar ik ben net pas begonnen en als dit probleem er al 3 jaar is snap ik niet waarom dit niet is opgelost. Het probleem zit nl. ook nog steeds in Panda 2007!!!

Dan moet je daar even een eigen topic voor aanmaken, is wat duidelijker en overzichtelijker.

En aan het foutje dat Avast de scan van Panda ziet als malware kan jij niet zo veel doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan