VIRUS. kan niet in windows...

Status
Niet open voor verdere reacties.

megablaster

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hey,

normaal help ik een ander maar nu heb ik ECHT hulp nodig.:o
ik heb een een virus, ik weet het zeker omdat vlak voor mijn probleem had kaspersky (mijn virus scanner) een virus getraceerd. die ging in alle .exe bestanden zitten waarvan ik een programma probeerde te openen.

ik had namelijk even mijn virus scanner gedeactiveerd om een serial key ergens te halen.
dus ik werdt geinfecteerd,:confused:
ik wilde een paar dingen opstarten, maar elke aplicatie die ik aanklikte. opende niet.
ik deed met sweet:( op mijn hoofd maar eens kaspersky aan.

SKRIEEK!!! ja hoor hij had gelijk door dat het niet pluis was.:rolleyes: ik had een virus. die kon hij niet desinfecteren. dus dit programma gaat voor je scannen en sluit dan de pc af om ze vervolgens de geinfecteerde files desinfecteren want delete was geen optie.

zo zegt zo gedaan... toen starte mijn pc weer op. tot het logonscherm.

tot mijn verbasing had ik weer het orginele logon scherm van windows XP home edition.
ik zelf namelijk 1 gefabriseert. met een mooi programmatje...

dat is mijn probleem dan ook niet... maar zodra ik op oke druk (ik heb namelijk geen wachtwoord voor me zelf) dan lijkt hij windows op te starten, en je hoort ook het wel vertrouwde windows geluid. en ik zie dan ook mijn background plaatje. Maar dan plots abrupt, eigenlijk direct zie je de pop up afmelden. zoals jedat ziet als je de user afmeldt/uitlogt... en dan ben ik weer in het logon scherm.
het gekke is dat ik wel windows update door krijg, alleen kan geen enkele aplicatie laten draaien. dit zelfde al eens geprobeerd in veilige modus, maar van het zelfde laken een pak. het wordt er dus niet anders van.

het geen wat mij zo frusteerd is dat ik het vermoeden heb dat alles wel intakt is gebleven alleen dat deze virus mij het toegang tot mijn (MIJN) windows verbiedt.

kan er ook wel weer om lachen omdat dit wel een komische virus is. een keer niet van het zelfde.

weet iemand een oplossing.
ik heb eens gezien over een bootcd met een virus scanner maar wordt daar niet echt wijzer van.

HELP:shocked: HELP:shocked: HELP :shocked:HELP:shocked:

Tsja,

Beetje dom om je virusscanner uit te schakelen juist wanneer je op zoek gaat naar een illegale serial en dus pagina's bezoekt die juist bekend staan om de virussen en spyware!!

Kun je helemaal niets in veilige modus??

Hey

Tsja,

Beetje dom om je virusscanner uit te schakelen juist wanneer je op zoek gaat naar een illegale serial en dus pagina's bezoekt die juist bekend staan om de virussen en spyware!!

Kun je helemaal niets in veilige modus??

Bedankt dat je me nog ff wijst op mijn fout:o
maar helaas nee ik heb echt geen toegang, ook in veilige modus blijf ik steken op het logon scherm...

Ik denk niet dat het helpt, maar, probeer nog eens op te starten zonder netwerkkabel in je pc

:)

wha je denkt niet dat het helpt?
ik zal het eens proberen,

maar meer ideen zijn zeker welkom.....
:thumb:

Laatst bewerkt:
Ook niet toevallig ergens de naam van het virus gezien in het begin?

hey

Ook niet toevallig ergens de naam van het virus gezien in het begin?

nou. dat ging echt zo snel. leed was geschiet om het echt te kunnen onthouden
maar ik weet te herinderen dant iets was van

virtu*** B.. het was geen virtumonde ....

maar de eigenschap is dat hij in een exe bestand zit zodra je die probeert op te starten. bijvoorbeeld als je wordt opstart. gaat hij in de exe van wordt zitten.

Dit al geprobeert?

Dit al gezien/probeert:

Oorzaak:
Vandaag na het cleanen van mij laptop op spyware (ad ware van lavasoft gebruikt) krijg ik direct bij het aanmeld scherm van XP dat hij - mij na het tikken van het passwoord - weer aan het afmelden is.....

Kan iemand mij helpen??

Oplossing:

Bedankt Jozo dat je me op het spoor zette van deze fout.

Om je computer weer te kunnen opstarten heb je ofwel de XP CD nodig of een setje opstartfloppies.

Procedure: De herstelconsole installeren en gebruiken in Windows XP

In de Recovery Console type je:
ren %systemroot%\system32\userinit.exe wsaupdater.exe

Daarna kun je weer opnieuw opstarten, het register aanpassen en en het bestand weer zijn originele naam teruggeven.

Groetjes, Pieter

Groetjes, Nico

hoi

bedankt. ziet er veel belovend uit.
zal dat zo direct eens proberen.

Hey,

ik heb het geprobeert, maar de opdracht wordt niet erkend.
ik heb 2 schijven in de pc dus heb 1 met alle films geofferd.

geformateerd en daar draait nu mij 2de windows versie op.

wat niet weg neemt dat ik nog steeds een probleem heb. (met de 1ste windows)
ik kan weer op mijn pc en ik weet dat het gaat om de volgende virus.

virus.Win32.virut.p

een echte plaag is ie me geweest wellicht nog steeds.
ik hoop dat ik er nu uit kom. ben de pc aan het opschonen en hoop daarna geen last meer te hebben.

ik houd jullie nog op de hoogte,
voor :
1 mijn probleem bijft bestaan
of
2 voor info om voor ter kennisgeving aan te nemen.

graag help ik even mee namelijk, voor ieder ander met dit probleem.

Hoi !

Toevallig het beroerdste virus dat ik totdusver heb meegemaakt !

Besmet alle .exe-bestanden, en zelfs m'n NOD32 kon er geen weg mee!

Ik kreeg nog een mailtje van hen (vorige week !) om meer informatie !

Zelfs m;n U3-USB-stick, beschermt door Avast, waarop programma's die ik wilde gebruiken om het virus te verwijderen, is besmet geraakt: de daarop aanwezige .exe-bestanden heb ik moeten verwijderen !

Deze: http://www.paretologic.com/xoftspy/se/newlp/xray/?uid=ps93u schijnt het te kunnen verwijderen, maar ik heb de PC geformatteerd !
(Uiteraard niet mijn PC, maar van een klant)

Sterkte,

Harry.

hoi

Enerzins goed om te horen dat het probleem erkend is.
kaspersky kan er mee omgaan nu ik een tweede windows heb.
echter desinfecteren doet ie niet. je moet inderdaad de .exe bestanden deleten.

en ik weet dat ik daarmee mijn eerste windows versie heb moeten vernielen door veel belangrijke zaken te deleten,

zijn er mogelijk heden tot herstel op een besturings systeem dat niet actief is?

ik heb zelf al geprobeerd om met de XP home edition sp 2 cd een herstel te doen.
maar dat levert geen oplossing. ik heb dan wel een schone installatie. [zonder drivers ect]
maar wordt nog steeds afgemeldt.

ps: je heb gelijk ook voor mij de meest broerste virus die ik zelf heb mee gemaakt.

Laatst bewerkt:
het laatste

Helaas het is niet gelukt

ik heb om data te bewaren een alle belangrijke op een andere schijf gezet en daarna maar alles geformateerd.

nu heeft mijn schoon vader het zelfde probleem.

nu 1 voordeel... ik weet wat ik moet doen.

bedankt voor alle hulp en tot ziens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan