Virus, maar geen idee wat te doen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

heywoodu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Berichten
4
Hallo allemaal,

sinds enige tijd heb ik wat problemen met mijn laptop, vooral het feit dat er spam mails verstuurd lijken te worden via mijn Windows Live Mail.
Vandaag echter kreeg ik nog wat meldingen van rare bestanden, en vervolgens hield de laptop er helemaal mee op!
Na 2 keer herstarten draait hij inmiddels weer, en Internet Explorer doet het ook weer (Chrome daarentegen niet, wat ik normaal altijd gebruik).
Toen heb ik AVG maar eens gestart, en tot mijn grote schrik zie ik inmiddels het volgende (nog lang niet alles gescanned, maar inmiddels staat dit er al een tijdje, dus ik post maar een screenshot):

avgscan.jpg


(Mijn naam heb ik maar even zwart gemaakt).

Dit lijkt me helemaal niet goed, en ik ben dan ook erg benieuwd wat ik er aan kan doen...
Het is ook duidelijk volgens mij dat dit de reden is dat Google Chrome ineens niet meer werkt, aangezien daar ook iets over te lezen is...


Met vriendelijke groet,
heywoodu
 
Probeer een scan met MBAM en kijk dan met AVG of de infectie weg is.
Niet op gratis scan klikken, maar op download hier.
Link
 
vooral het feit dat er spam mails verstuurd lijken te worden via mijn Windows Live Mail.

Als er spam mails wordt verstuurd, raad ik je het ten strengste aan om je wachtwoord te veranderen ;)
 
Als er spam mails wordt verstuurd, raad ik je het ten strengste aan om je wachtwoord te veranderen ;)

Dit heb ik inmiddels gedaan ja, hopen dat dat in elk geval beter is nu :)

En de scan van MBAM is voltooid, computer opnieuw opstarten, en dan zijn de dingen die dat programma gevonden heeft als het goed is weg. Waren er maar 8, terwijl AVG er 20 ofzo vond, dus dan blijft er nog wel wat over, maar daar moet ik vannacht na het werk maar even naar kijken.
Dan ook die CCleaner er overheen gooien :)

Alvast heel erg bedankt voor de tips in elk geval!
 
Doe eens scannen in Veilige modus dan zijn de meeste programma's/services niet actief;)


Dan kan je ook wat verwijderen zodat het veilig is;)
 
Gewoon de computer opstarten in Veilige Modus en dan MBAM laten draaien?

Voor de zekerheid ook eerst maar eens even de back-up op m'n externe harde schijf vernieuwen...
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels staat bijna alles veilig op een externe harde schijf, gescand en wel (met AVG en met MBAM).

Het valt me nu ook op dat de browser (zowel IE als Chrome, dat ineens weer werkt), regelmatig ineens naar fresh-weather.com ofzo springt....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan