Virus mailtjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-fre@k

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2002
Ik word helemaal gek van al die K*T mailtjes met virussen, ik krijg ze van 3 afzenders:

cc446347-a.assen1.dr.home.nl - IP: 82.74.200.246
kbl-mdb12758.zeelandnet.nl - IP: 62.238.114.58
ip503d512f.speed.planet.nl - IP: 80.61.81.47

weet een van jullie een mogelijkheid om deze mensen mogelijk te waarschuwen of iets dergelijks. Ik wil dus contact met ze opnemen...

Ik zou alleen niet weten hoe ik dat moet doen met bovenstaande info (de mailadressen verschillen ook steeds)

Weet iemand raad? (ik krijg de mails gestuurd naar adressen bekend op mijn website, daarom heb ik het ook als nieuws gepost op de hoofdpagina met de hoop dat een van hen het ziet....)

Mogelijk is het een bot/virus die de adressen jat van mn site, zal ik voortaan dan maar javascript gebruiken om mn adressen weer te geven?

Alvast bedankt!

Je kunt er niets tegen doen. De virussen van de laatste tijd gebruiken allemaal 'sppofing' technieken: ze maskeren het werkelijke adres waar het virus vandaan komt door een ander adres uit het adresboek van de geinfecteerde computer. Traceren zal dus niet lukken.

Ja dat weet ik wel, maar d8 maybe via IP adres...

Ik trace ze weleens met Neotrace, of ping ze constant met 3 schermen tegelijk. Soms lijkt het te werken en valt de pc opeens erg vaak uit. (zo lijkt het alsof ik eerder 2 virusmailers uitgeschakeld heb oid)

Maybe een hack tool, zodat je een bericht kan sturen? Mag dan eigenlijk wel niet, maar het word dan gebruikt voor een goed doel he :)

je kan contact opnemen met de betrokken provider via abuse@hier de provider.nl ...

Ooit geprobeerd en succes gehad?

Je zou toch denken dat providers dat geen zak kan schelen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan