virus melding in een cookie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
2
hallo ik krijg sinds kort van AVG een melden over een tracking cookie
de cookie staat
file:///C:/users/tim/appdata/roaming/microsoft/windows/cookies/

maar ik kan niet naar de map cookies toe ik heb de verborgen mappen weergegeven maar de map cookies staat er niet
kan wel in de map komen als ik in de adresbalk van internet naar die locatie ga.
ik map cookies staat het bestand: XDZGFMC6.txt
en die wil ik verwijderen omdat hier de virus in zou zitten.
maar hoe doe ik dat
AVG kan hem niet verwijderen of zo.
wat moet ik doen?
 
Ja het vervelende is dat W7 (daar hebben we het vast over, bij mijn weten deed WXP dit niet) intern een andere (de engelse) benaming gebruikt dan die welke in de vensters getoond wordt. Dat maakt zoeken extra lastig.
Plus (maar dat is mijn mening) de krakkemikkige zoekfunctie in W7 - WXP was wel wat makkelijker - die het je niet makkelijk maakt het bestand te zoeken...

Toch heb je de meest kans door vanuit de C: te laten zoeken naar XDZGFMC6
Ik ben benieuwd!
 
Hoi,
welkom op Helpmij
om de map cookies weer te geven moet je bij mapopties>weergave de optie "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" het vinkje weghalen.
Cookie is ook met Ccleaner eenvoudig te verwijderen (tab gereedschap>cookies). Daar kun je bepalen welke cookies je wilt bewaren en welke niet. Een trackingcookie is trouwens geen virus maar volgt je surfgedrag op internet.
 
Laatst bewerkt:
ik had Ccleaner al een paar keer gedraait. maar ik bleef de melding krijgen.
nu ik naar die map ben gegaan via. beveiligde besturingssysteembestanden verbergen
stond de cookie er niet meer bij. maar kan het zo zijn dat de cookie weer terug komt?
of is deze nu definitief weg?
 
Zolang je niet op die bepaalde site komt zou hij weg moeten blijven. Maar zoals eerder aangegeven in #3 zou je Mbam eens kunnen draaien (link in m'n handtekening).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan