Virus melding zonder virussen

• Onderwerp starter Onderwerp starter amelk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

amelk

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Ik krijg mailtjes retour van mensen die ik zelf geen mail heb gestuurd en ook niet ken.
Zij melden mij dat ik (mijn emailadres) een mail heb gestuurd maar dat deze is geweigerd wegens het bezit van een virus.
(Ik heb dus nooit een mail naar deze mensen gestuurd.)
Ik gebruik Outlook 2002 (net nieuwe update 3) en norton virusscanner 2003. Mijn virusscanner geeft geen virusssen aan.
Ik krijg het gevoel dat mijn adres door anderen gebruikt wordt . Hoe kan ik daar iets aan wijzigen?

Als jouw adres bij anderen (kennissen) in hun adresboek staat kunnen die anderen onder jouw naam een virus verspreiden. Dit gebeurt onbedoeld. Dat komt door het virus.

Het virus pikt een adres uit de adreslijst en verspreidt zelf zo het virus. De mensen weten zelf ook meestal niet dat ze het virus verspreiden.

Er zijn op dit moment tal van virussen die dit doen.
Het enige wat je kunt doen is iedereen in je adresboek vragen of ze hun pc willen scannen op virussen, desnoods een online scan http://www.tiscali.nl/actueel/cmult/viru/viru_center.asp

Laatst bewerkt:
viruszenders onbekend

De personen die antwoorden zijn mij totaal onbekend en komen uit het hele land. Kan het ook een andere reden hebben dan het antwoord dat het vanuit de mailbox komt van een bekende van mij.
Want ik krijg het gevoel dat het niet via een bekende gestuurd zijn.

Jou naam staat in het adresboek van een kennis. Die kennis heeft ook weer kennissen, dus jouw naam verhuist mee door het virus. Die kennissen van kennissen ken jij niet, maar die krijgen wel een mailtje van jou door het virus. Niet echt van jou natuurlijk, maar via het adresboek van kennissen.

Het gaat van die kennissen van kennissen nog veeeeeel verder. Het verspreidt zich overal.

Het is een beetje lastig uit te leggen, maar als jij virusvrij bent, ben je in ieder geval niet de verspreider.:)

Lees dit bericht maar http://www.virushelp.nl/melding_virus.htm

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan