Virus na installeren van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedHill

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2004
Hallo, Nadat er een hoop narigheid mijn PC was binnengeslopen besloot ik alles opnieuw te installeren. Ik deed dat nadat ik D en C had geformateerd.
Na deze installatie (b)lijkt het dat er nog steeds allerlei troep (virussen e.d.) op de PC zit.
Zo is mijn ADSL (via Tiscali's eigen netwerk) nog steeds traag en blijkt (via uitvoeren - cmd - netstat) er nog steeds een hoop (ongewenst)netwerkverkeer te zijn dat mijn downloadsnelheid laag houdt (hooguit een kwart van de beloofde 2 MBps). Moet ik bij een volgende poging e.e.a. te installeren ook E formateren? (staat o.m. Retten.exe op... werkt toch niet). Zou het kunnen zijn dat bepaalde virussen (e.d.) zich daar schuil houden? Ik ben benieuwd... bedankt vast!

reactie op Krugar

Ik heb meerdere keren op allerlei wijzen gescand. Spybot, Adware, online scans (diverse). Ik probeerde Norton 2004. Die deed eerst vreemd (startte niet op), moest die opnieuw installeren. Kortom; er werd (steeds) heel wat gevonden (op een nieuwe installatie!), maar mijn ADSL blijft traag!

Je geeft aan dat er een hoop internet verkeer is.

Heb je toevallig een p2p programma die gelijk met windows start?
Kan zijn dat daardoor veel verkeer is.

Zou daar anders de upload van beperken, of het programma via msconfig niet automatisch op te laten starten.
Je kunt het programma ook handmatig starten zodra je zelf gaat downloaden.

dit probleem heb ik ook gehad ik heb toen van alles geprobeerd maar ik bleef last houden van virussen
ik ben heb toen een programma gekregen van een kennis (rempart) en ik was toen alles kwijt en kon de schijf opnieuw indelen en xp weer installeren en ik had er toen geen last meer van doe dit alleen als verder niks meer helpt en maak eerst een backup van je programma's

Jij geeft aan dat jij de c en d volledig geformatteerd hebt en daarna xp er weer op.
Toen je daarna het internet opging bleef jou computer traag en had jij weer last van virussen en spyware.

Ik hoop dat ik het verkeerd lees maar heb jij geen virusscanner geinstalleerd voordat jij het internet opging.
Ik hoef je dan niet te vertellen dat dat erg dom is.

Ook meet jij internet verkeer, hoe doe jij dat.

Heb jij al eens gedacht aan een hijack log en dat hier dan eens te plaatsen.

Kijk hier maar eens.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=176460

En moet je niet vooral ook de XP firewall (vuurmuur) inschakelen voordat je internet opgaat?

Aan allen

Allereerst bedankt voor het meedenken. Leuke site is dit.
Ik heb geen P2P meedraaien. Tenslotte hebbik net alles geformateerd en alleen XP geinstalleerd. Er is (los van Norton 2004*) verder nog niets aan software geinstalleerd.

*) waarmee de vraag beantwoord is of ik een virusscanner heb lopen voordat ik mijn ADSL-modem installeer. Ook mijn firewall staat aangevinkt.

Wellicht is de oplossing van Frederik41 wat. Dan hoor ik graag of de software die hij noemt ergens te downloaden is. Alles was toch al geformateerd (behalve E) dus het maakt niets uit alles nog eens te doen. Verdere tips om een echt schone installatie te krijgen zijn en blijven welkom.

plaats dan een hijack log als je echt alles schoon wilt hebben.

ik heb voor je het programma al klaar liggen. redhill als je een e-mail heb waar ik het programma heen kan sturen dan hoef je niet te zoeken:D

Dit probleem afsluitend heb ik ervoor gekozen om alles te formateren (m.b.v. rempart dat ik van frederik41) en opnieuw op te bouwen. Ik heb nu weer een snelheid van 2,2 MBps.
Bedankt voor het meedenken... MVG.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan