Virus of fout in computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Vandaag was ik even op internet met 2 tabbladen tegelijkertijd open.
Op een gegeven moment kon ik niet meer op het andere tabblad klikken en na 1x ctrl alt del tegebruiken, kon ik het andere tabblad gebruiken.
Ik had later mijn PC overnieuw opgestart en toen begon alles raar te doen.
Ik kon alleen maar pictogrammen van mijn bureau blad gebruiken, maar niet mijn taakbalk onderaan.
Even later(precies nu) kan ik weer mijn taakbalk gebruiken maar niet mijn minimaliseer/vergroot-verklein/kruisje - optie van mozilla.

Ik heb later nogmaals de PC opnieuw opgestart en mijn muis overnieuw erin gedaan, maar dit helpt ook niet.
Zelf denk ik dat ik een virus of iets dergelijks op mijn PC heb.
Aangezien ik gisteren zomaar 2 virussen moest verwijderen, zonder dat ik iets heb gedownload.

2 Dagen hiervoor had mijn vader een virus gekregen(hem werd geadviseerd zijn adobe flash of flash player te updaten en daarna kreeg hij een virus), ik weet niet of het kan, maar misschien heb ik daardoor ook een virus op mijn computer gekregen.

Weet iemand misschien wat er met mijn PC aan de hand is :P?
Ik ga nu met MBAM mijn PC even scannen en kijken wat het resultaat is van de scan.

Mvg,
Roy

EDIT: Het is waarschijnlijk een fout met Mozilla, ik weet niet nog precies wat, maar dat zoek ik nu uit. (Wanneer ik Mozilla open heb, krijg ik problemen.)
EDIT2: Oke ik snap er nu geen drol meer van, ik heb een virus dat weet ik nu wel 100% want ik kreeg een seks pop-up, die had mijn vader ook paar dagen terug en ik krijg reclame op alle sites net zoals hem...
Waarschijnlijk ga ik voor systeemherstel.
EDIT3: Ik heb nu een systeemherstel uitgevoerd en hem na een punt van 1 week geleden herstelt, desondanks heb ik nog steeds het vage klik probleem, sommige delen van het scherm doen het soms gewoon niet.
En het virus lijkt nu weg te zijn.
EDIT4: Mozilla overnieuw geinstalleerd, heeft ook niet geholpen.
Met zoals Mozilla of Internet Explorer kan ik niet de afsluitknop gebruiken en ik kan bij youtube filmpjes niet naar een ander tijdstip gaan.

Laatst bewerkt:
Volgens jouw verhaaltje je bent ergens echt goed besmet met ( op dit moment ! met rare en onbekende virus ) en wij kunnen zich hier allemaal alleen maar stapelen, met ieder een ander en eigen voorstel van een of ander scanner oof gratis antivirus enz..enz..en bla. bla.
Net zoals ik ook, als ik jouw was ik zal zelf proberen meteen AdwCleaner draaien en tijdens scannen liefs absoluut ALLE ( ! ! ) activiteiten op je PC van tevoren UIT-schakelen zodat je op bureau-blad alleen maar dus die AdwCleaner ziet en rond niets meer dat actief is ...( het is toch beter dat nog in veilige modus doen ! ) ...
En wie weet misschien is ook een beetje uitgebreidere handeling nodig om deze zoals jij zei dat virus te verwijderen ...MAAR als jij zoiets nooit gedaan hebt dan word probleem dat en jij kan hier niets anders doen behalve, alleen maar tips volgen welke je misschien daar ook buiten-zicht niet goed en op juiste manier uitvoeren zal ...
In dit geval help je niets meer en allerbeste oplossing is dan jouw windows te HER-Installeren ...

Laatst bewerkt door een moderator:
Bitdefender quickscan heeft niks gevonden.
Gelukkig heb ik deze PC pas en ik heb ik niet veel geinstalleerd/gedownload op deze PC.
Nu wil ik wat .txt bestandjes op mijn usb zetten en wat MP3's, maar nu weet ik niet of dat mijn USB ook beschadigd als ik het er weer op zet.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
En ik ga even uitvogelen hoe ik moet herinstalleren.

Mvg,
Roy

Kan iemand misschien mij hierbij helpen..
Ik heb Windows 8, het startscherm begint altijd anders ( je ziet allemaal Apps en o.a. zie je ook het icoontje Bureaublad), ik kan niet op het icoontje bureaublad direct klikken, maar wel kan ik via een knopje 'Meer', alle icoontjes bekijken en dan het knopje Bureaublad klikken.
Nu is mijn probleem dat als ik mijn PC wil herinstalleren, dan word ik zeg maar naar het App gedeelte gestuurt en daar doen heel veel knopjes het niet.
Ik kan zeg maar niet op het knopje Begin drukken, om Windows te herinstalleren.
Terwijl ik dit typ kom ik bij het idee om het oude Windows-emulgator ofzo te installeren, zodat ik het Windows 8 app systeem kan omzeilen.

Ik ga kijken of dit lukt... ondertussen zijn andere opties om te herinstalleren ook welkom, misschien via het start scherm ofzo?

Mvg,
Roy

EDIT: Tot nu toe werkt niks, ik kan mijn PC niet herinstalleren naar fabriekswaarden met Windows 8, vanaf een USB met herstelstation kan ik hem niet herinstalleren vanwege een error (bestanden ontbreken) en ik heb geen DVD waarvan ik hem kan herinstalleren.

Laatst bewerkt:
Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe werkt niks.
Ik heb wat foto's gemaakt van deels m'n BIOS en 1 foto van iets anders (volgens mij).

http://share.pho.to/5SzFn

Het gaat eigenlijk vooral om de errors die worden aangegeven.

heb je al ondertussen niet die belangrijke update gehad zodat je startscherm eruit ziet zoals vroeger bij windows 7 of xp?
nu het eerste wat je ziet als je windows 8 opstart is het volgende:
1.Inlogscherm met daarin je gebruikernaam (emailadres + paswoord)
2.als je inlogt met je gebruikersnaam en paswoord kom je direct naar je startscherm met de werkbalk enzo
vandaar kun je toch alles installeren?
zoek dan naar systeemherstel en volg de instructies.....

Ik heb systeemherstel al geprobeerd, maar ik krijg dan deze error: 'fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationspartitie ontbreekt'.

Zojuist heb ik mijn PC overnieuw opgestart en zijn alle problemen vergaan, ik heb echt geen flauw idee waarom. Geen herstel of iets dergelijks gedaan, wel gescand met een virus scanner en alles in quarantaine gezet, maar daarna had ik het probleem nog steeds, tot nu dan.

Ik denk zelf dat het verstandig is om mijn PC te formateren, maar ik heb nog geen idee hoe.
Want ik ben bang dat het misschien weer terugkeert.

Laatst bewerkt:
EDIT: Ik voel me nu toch wel erg stom.. Ik had blijkbaar toch wel een CD meegekregen, met deze CD kan ik eindelijk formateren..... Maar alsnog vind ik het vreemd dat het
virus zomaar is verdwenen. In ieder geval bedankt voor alle hulp! Ik ga nu direct formateren.

Hmm.. Dus ik had gisteren niet geformateerd en had de hele tijd geen last meer.. tot vandaag.
Dus uiteindelijk wel geformateerd en zelfs dit heeft niet geholpen.
Als ik een programam zoals een antivirus gebruik, dan kan ik als ik de antivirus heb opgestart, op 1-2 knopjes klikken, daarna kan ik nergens op klikken, totdat ik Ctrl Alt Del gebruik en taakbeheer weer weg klik, dan kan ik weer 1x klikken op mijn antivirus.

Met Mozilla kon ik met rechtermuisknop (link opslaan als) programma's downloaden, op de normale manier kan dit niet, de download bleef dan vastlopen.
En met IE kan ik niet scrollen op de normale manier, alleen als ik de tekst van de desbetreffende site selecteer en dan mijn muis naar het onderste gedeelte van mijn scherm haal, dan gaat het beeld wel naar benden.
En met zowel Mozilla als IE kan ik niet op YouTube naar een ander tijdstip gaan, wel kan ik pauzeren.

Avast anti-virus heeft met een volledige scan niets gevonden.
En MBAM heeft met een volledige scan ook niets gevonden.

Iemand enig idee, wat ik nu kan doen?

EDIT: Ik heb dus nu een koude start gedaan na het formateren en alles is weer weg of nja 'weg', ik weet nu niet of het terugkeert.
EDIT2: Zojuist de pc overnieuw opgestart en het is weer terug.

Laatst bewerkt:
Hehe, wat blijkt nou, het ligt aan de muis...
Op één site kwam ik meerdere mensen met hetzelfde probleem tegen.
En onderling vonden zij het ook raar, dat het aan de muis zou kunnen liggen.
Uiteindelijk was bij iedereen het probleem opgelost met een andere muis, net zoals bij mij.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan