Virus of geen virus? $LDR$

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atreyu82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2008
Heren,

Het volgende ist passiert. Ik was wat aan het spelen met mods voor civilization IV. Ik kwam toen langs dit bestand: *KNIP*
De site ziet er koosjer uit en mijn ESET Smart Security gaf geen kik na een scan. Ook al vond ik het vreemd dat het bestand maar 2kb was heb ik het toch gedraaid. Er popt een CMD (dosbox) venstertje op waarbij de cursor in die dosbox alle kanten op springt. Ik heb het venster snel afgesloten... Volledige scan gedaan van C:\, niets gevonden.

Ik was niet meer in staat om het bestandje te deleten (in gebruik door blabla)
Ik kon geen processen vinden die ik kon linken aan dit bestand. Eerst maar opnieuw opgestart, nog steeds in gebruik. Toen maar veilige modus, nog steeds in gebruik.
Toen heb ik een windows bootable DVD gebruikt die ik toevallig heb en daarbij lukte het wel om het bestand te deleten. Vervolgens wil ik de prullenbak leegmaken, vraagt windows of het de 2 bestanden in de prullenbak mag verwijderen. 2?
Nee geklikt, in de prullenbak gekeken staat er naast het bestandje ook een bestand in genaamd $LDR$
Ik heb deze ge-restored en het staat nu weer in de root van C:\

Ik heb geen idee wat dit voor bestand is en na wat google werk weet ik het nog steeds niet. :)
Ik ben wel op een pagina gekomen van microsoft met een instructie voor het manually verwijderen van XP...

Dus, wat is $LDR$ voor bestand en hoe zien jullie wat er gebeurd is?

Mijn computer doet nog niets geks maar vind het wel apart...

Bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de link verwijderd. Het is niet echt verstandig een link te plaatsen, waarvan je zelf al problemen mee hebt opgelopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan