virus of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joena

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
88
Ik heb een probleem, maar ik weet niet of het een virus is of iets anders.
Weet dus ook niet of dit het goede hoekje er voor is?

Ik heb een eigen site gemaakt voor mijn cattery.
Ik maak die met frontpage.
Sinds gisteren staan er op 3 pagina's diverse woorden onderstreept, zoals in een hyperlink.
Als je er met je muis overheen gaat krijg je reclame te zien, o.a. van een dating site, vista print en iets van een thuiswerk aanbieding.
Het is aan bepaalde woorden gelinkt, als ik die woorden verander is het weg. Maar dan klopt mijn tekst niet meer.
Ik heb al mijn anti virus laten scannen en ook SuperantiSpyware en Malewarebytes maar het gaat niet weg.
Hoe krijg ik dit weg?
En hoe voorkom ik dat dit opnieuw gebeurt?
 
joena,

Dit zal helemaal niets met je eigen website te maken hebben. Wanneer je diezelfde woorden hier in een bericht plaatst zullen ze waarschijnlijk ook worden onderstreept.

Op een of andere manier is er een browserextensie geïnstalleerd die dit probleem veroorzaakt. Scan eens met AdwCleaner. Dit programmaatje is special ontwikkeld om ongewenste toolbars en browserextensies te detecteren en te verwijderen.
AdwCleaner kun je hier downloaden: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
 
Ik heb AdwCleaner nu gebruikt. Hij heeft best wel een hele lijst verwijderd.
Maar helaas zijn die reclame pop-ups er nog steeds.
Ik gebruik Google crome.
 
Google Chrome -> rechts bovenin staan streepjes daar klik je op -> instellingen -> en dan links in het rijtje op extensies -> post hier even alle extensies die je te zien krijgt.
 
uh, als ik op instellingen klik zie ik geen extensies. Ik zie wel extenties staan bij > extra>
daar staat alleen dit bij :

Select words, get links! To uninstall and remove this extension please do so through Windows Add/Remove Programs. For more information go to http://www.selectionlinks.com/uninstall Rechten

Ingeschakeld
Meer extensies ophalen
 
Nog iets raars, ik kan Crome niet verwijderen. Ik krijg dan de melding dat ik eerst alle tabbladen moet sluiten.
Maar die zijn gesloten ????
 
Start -> Configuratiescherm -> Programma's -> Programma's verwijderen -> daar bij moet selectionlinks staan die moet je verwijderen.
 
Het staat er niet tussen :(
Ook met programma's zoeken komt het er niet uit.
 
Ik kom dit tegen in extensies.

Id: nhkggfjiefknnoppgoajmedcaidenpoi
(Deze extensie wordt beheerd en kan niet worden verwijderd of uitgeschakeld)
Weergaven bekijken: _generated_background_page.html
 
Google Chrome -> rechts bovenin staan streepjes daar klik je op -> instellingen -> en dan links in het rijtje op extensies -> post hier even alle extensies die je te zien krijgt.

Dit vroeg ik hiervoor ook aan u.
 
Dat klopt, er stond maar 1 extentsie. Die Selectionlinks
Dat heb ik hier ook gepost. (6de bericht)
Alleen stond daar dus bij:
Deze extensie wordt beheerd en kan niet worden verwijderd of uitgeschakeld
Ik kon hem dus niet uitvinken of verwijderen via Start -> Configuratiescherm -> Programma's -> Programma's verwijderen -> . Daar stond hij niet bij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan