Virus of niet ... ik weet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mumoto

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hey, de laatste tijd heb ik rare problemen, maar of het een virus is of of ik gehackt wordt weet ik niet.

Ik had een firewall geinstalleerd en kreeg geen intruders ofzo en virus scans gedaan met verschillende programma's ook niks, Hijackthis eroverheen ... ook niks nergens iets te vinden.

Ik begin dit irritant te vinden.

het is al 2 keer gebeurt

1e keer:
Mijn thema veranderde ineens en kon mijn muis niet meer bewegen en ineens kreeg ik een blauw beeld met een 'Hard error' ofzo.

2e keer:
Dit was vandaag gebeurt, mijn muis viel uit en ik kreeg ineens een melding met alle programma's dat er onbeschikbare bronnen zijn.

Er zijn 2 dingen die ik me afvraag:

1. Ik heb UPP (Mirc 6.14 = oudere versie) is het mogelijk dat iemand mij daarmee hackt, want beide keren had ik Mirc aanstaan.

2. Mijn broertje haalt wel eens virussen binnen en hij is in een fase dat hij mensen probeert te hacken met backdoors waardoor jezelf infected wordt, kan ik via netwerk geinfecteerd zijn geraakt ofzo?

Maar dan vraag ik me nog iets af hoe kan ik geen virussen ontdekken?

ik denk zelf aan faalende hardwaren eigelijk.
iets is aan het over leiden

Geplaatst door virtuosa
ik denk zelf aan faalende hardwaren eigelijk.
iets is aan het over leiden

waarom verandert mijn thema en valt mijn muis uit als er hardware kapot gaat? :S

als hardwaren defect raakt werkt je softwaren gedeelte,
ook niet meer zo geweldig ik had ook vreemde dingen,
tot in er een ander bordje in gestoken had.
maar verandere van thema kan best wat anders zijn,
hoor.
ik had het over het muis gedeelte eigelijk :o

Geplaatst door virtuosa
als hardwaren defect raakt werkt je softwaren gedeelte,
ook niet meer zo geweldig ik had ook vreemde dingen,
tot in er een ander bordje in gestoken had.
maar verandere van thema kan best wat anders zijn,
hoor.
ik had het over het muis gedeelte eigelijk :o

Muis werkt uitstekend, en omdat het 2 keer is gebeurd was toen ik mirc aan had is best wel toevallig eigenlijk want zo vaak heb ik het niet aan ;p

hmm raar
misschien een driver dan ?
is het een usb setje die microfoon ?

Geplaatst door gezina
Weet je dat wel zeker? Vergt wel een geoefend oog hoor...voor de zekerheid nog even linkje mocht je toch besluiten een expert te raadplegen: http://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?s=&forumid=272

Ik heb een goefend oog en dat kan ik nog wel ;p

Ik heb wat in de logboeken gevonden

het gebeurde net ook en ik zie hier in de logboeken dit:

Toepassing
Bron: Eventsystem
Het COM+-gebeurtenissysteem heeft bij de interne verwerking een ongeldige resultaatcode gevonden. HRESULT is 80070422 voor regel 44 van d:\qxp_slp\com\com1x\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.

en

Bron: VSS
Fout van de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het aanroepen van routine CoCreateInstance. hr = 0x80040206.

Systeem
Bron: DCOM
DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden. ' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server
{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

kan iemand wat informatie geven hoe ik dit moet fixen?

Laatst bewerkt:
Hier staat ook iets dergelijks: *klik* Hier betrof het de voeding. Of deze: *klik* Heb daar geen verstand van maar hiermee staat je vraag weer bovenaan. :)

Ook in het logboek staat dit:

TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP.

Zou teveel verbindingen (Bittorrent / MSN / IRC) ervoor gezorgt hebben dat de computer vastloopt?

Ik had het hiervoor gepatched zodat ik meer verbindingen kon maar het is nu ineens teruggezet O_o

Nu weer naar 50 gegooid.

Ik kreeg ook deze 2 errors tijdens het vastlopen:
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000017). Klik op OK om de toepassing te beendigen.

en

Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen.

Ohja kan het komen doordat ik systeem taal in Japans heb staan? :S

Ik heb nog een error in het log zitten vlak voordat hij WEER uitviel:

Bron: srv
De server kan niets toewijzen vanuit het gebied met niet-wisselbaar geheugen omdat het gebied leeg is.

Ik keek bij de performance log in Windows en gele balkjes waren steeds pieken die tot de top van het venstertje waren en toen ik de service 'Server' had uitgezet zijn het nu kleine balkjes.

Zou dit betekenen dat een Windows-service dus een memory leak veroorzaakt ofzo?

Snelheid van de computer verbeterde hierna ook.

---------------------------------------------------------------

Checkdisk bij het booten geeft dit aan:

Bezig met invoegen van een vermelding met ID [Nummer 1-260000 hier] in index $SDH(ook SII) van bestand 9

Repareren van het bestandsrecordsegment voor beveiliging.

Laatst bewerkt:
Dit gaat mijn pet te boven, maar door te reageren komt je vraag wéér omhoog, iemand anders wellicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan