virus of niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibiza
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
het is volgende al een paar dagen krijg ik altijd virussen binnen van verschillende mensen die ik zelf niet ken

ik gebruik mailwascher en als ik ze wil verwijderen krijg ik een melding van norton u ben besmet met
w32 sober@mm.enc
het rare is dat die virus in norton voorkomt en mij zou moeten beschermen

al 2 maal gescand met norton ,on-line scanner
niets gevonden.maar hoe komt het dan dat norton eerst die melding gaf
op symatec een tool voor die virus afgehaald die vond ook niet
moet ik weer de pc formateren of niet is nu al de 2 de maal in 3 dagen

Krijg je die melding bij het binnenhalen van je mail?

Je kunt ook even gratis online scannen met www.housecall.nl.
Als je een virus niet kunt verwijderen moet je even systeemherstel (restore) tijdelijk uitzetten.

Vraagsteller geeft ook aan dat hij al tweemaal online heeft gescand en dat er niets is gevonden. In dat geval zit er niets in de restorebestanden want dan zou het eruit komen.
Het uit en aan zetten van system restore heeft dan geen zin.

Een virusscan van een ander merk kan nooit kwaad, wat de een niet ziet vindt de ander mischien wel.
Maar wat is nu het advies ?

Zoals ik al aangaf heb ik de indruk dat het misschien de melding is van NAV bij het binnenhalen van de mail en dan is er dus niets aan de hand.
Want dan werkt het programma naar behoren, maar dat kan ik pas zeker zeggen op het moment dat ik weet wanneer de melding komt.
Daarom mijn eerste vraag of het plaatsvond bij het binnenhalen van de mail.

neen ik gebruik altijd mailwasher

ik wou hem bouncen toen kreeg ik die melding van norton

en wat is een betere scanner of norton

Volgens mij is er niets aan de hand, dit is gewoon de normale reactie van NAV op besmette mails.
Je hebt je controle op uitgaande mails aanstaan en daarom reageert NAV.

was geen uitgaande mail (mail die ik ontvangde)

Maakt niet uit is nog beter want dan doet NAV gewoon zijn werk.

Hoi, ik krijg de laatste week ook dezelfde worm in e-mails waarvan ik niet weet van wie ze komen, het lijkt een plaag te zijn de laatste tijd. Norton doet gewoon zijn werk en verwijderd de bijlage. Er is dan verder geen probleem. Wel regelmatig updaten natuurlijk.

Groetjes

eerst kreeg ik melding pc is besmet
norton kan het bestand niet verwijderen
is niet in quarentaine ,waar dan wel

Maar je hebt toch daarna tweemaal je hele computer laten scannen en niets gevonden.
Dan moet je er toch vanuit gaan dat er geen virus meer in je computer aanwezig is.

heb voor zekerheid eens veranderd van mailadres
denk dat een of andere grapjas virussen aan sturen is

denk niet dat het expres gebeurt.
er zijn programma's die zich installeren in een computer en daar vrolijk virussen gaan zitten versturen aan alle adressen die in die computer voorkomen.

had pas alles geformateerd stond bijna niets op
eerste maal mailwascher opendoen en ik had prijs

en is toch altijd de zelfde virus
adres was ook een skynet adres,

Niet jouw computer is besmet, maar die van iemand anders waar jouw adres voorkomt.

Hier is 't nog zotter !!!
Sedert ongeveer een week krijg ik ook massaal (tot 15 stuks per dag) dergelijke mails binnen, waarvoor NIS dan telkens trouw waarschuwt.
Het zijn STEEDS mails van gebruikers met extensie "skynet" en hier komt het: ze zijn ook steeds gericht aan andere skynet-gebruikers, maar mijn eigen emailadres staat NIET bij de bestemmelingen!!
't Is net alsof mijn pc van die mails aanttrekt... Heb eens geprobeerd een dergelijke mail terug te sturen naar de afzender, maar dan blijkt (rara) dat emailadres niet (meer) te bestaan.
Ik begin zo'n vermoeden te krijgen dat dit een campagne van skynet zelf zou kunnen zijn om mensen aan te moedigen hun nieuwe product aan te schaffen. Heb ergens gelezen dat je voor 2 € per maand een abonnement kan nemen om dergelijke mails te blokkeren voordat ze aankomen... Of ben ik nu te paranoïde ?
En is dit toeval ? De hele troep is beginnen komen sedert ik NIS 2003 geïnstalleerd heb. Eerder (met 2002) nooit last van gehad... Een mens begint vanalles te denken.

Niet aantrekken, hier komen ze van skynet, planet internet, hotmail enz..

Groetjes

Ps het is toevallig na installatie nav 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan