Virus of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nic322

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
Hallo!

Ik heb volgens mij een probleem. Ik heb ad-aware op mijn computer en die geeft elke keer aan dat er 'nieuwe objecten' zijn gevonden, maar volgens mij wist ie ze niet, want ze komen elke keer weer terug. En ik heb nog niet zolang geleden een nieuwe virus scanner "EZ" via internet gedownload, maar die geeft nooit aan of ik virussen heb. Misschien heb ik toch iets niet goed gedaan. In iedergeval doet mijn computer raar, dus er is iets mis. Kunnen jullie mij helpen???

Alvast bedankt,

Nicolette

Vink je bij Ad-aware ook de gevonden objecten aan?

Jeetje, dat is snel!

Eh, ja volgens mij wel.
Hoe moet ik die aan jou doorgeven???

scan met ad-aware.
Klik eerst op de update en haal de update's binnen, scan vervolgens de pc.
Als ad-aware klaar is laat hij de gevonden opjecten zien.
Zorg dat overal een vinkje voor staat ( rechtermuisknop > select all ) klik op oke.
ad-aware zet nu alles in quarantine of verwijderd de hele zooi.

Komt steeds weer terug

Dat doe ik steeds, maar elke keer als ik opnieuw scan komen ze terug.

Wat adware aan geeft is dat MRU list, want dat kan je uitzetten.

Ooit 's ergens gelezen: nadat je de updates van Ad-aware hebt binnen gehaald, sluit het programma en start het opnieuw op om er zeker van te zijn dat de nieuwe definities ook echt geladen worden.

Staat deze thread wel in het juiste afdeling?

Anywhoe,

je zegt dus dat ad aware steeds weer dezelfde dingen vind, over wat voor een tijdsbestek tussen de scans praten we dan?

Verder om ervoor te zorgen dat geen of bijna geen adware of spyware binnenkomt kun je spywareblaster draaien(check ASO voor download).

Of beter check gewoon de hele ASO(www.antispywareoffensief.nl) site.

Ik zou eigenlijk liever willen weten WAT er gevonden wordt. :)
Die MRU lijst geeft veel zaken die je privacy kunnen aantasten als je ze laat staan. Er worden allerlei logjes aangemaakt door Windows en programma's.
Deze worden dus door AdAware aangegeven dat je ze kunt verwijderen. Gewoon aanvinken dus.

Als ze niet op de MRU-list staan............geef een voorbeeld van hetgeen gevonden is.

Maar met spybot kan ik die MRU-list niet vinden.

Geplaatst door Elisa
Ik zou eigenlijk liever willen weten WAT er gevonden wordt. :)
Die MRU lijst geeft veel zaken die je privacy kunnen aantasten als je ze laat staan. Er worden allerlei logjes aangemaakt door Windows en programma's.
Deze worden dus door AdAware aangegeven dat je ze kunt verwijderen. Gewoon aanvinken dus.

Als ze niet op de MRU-list staan............geef een voorbeeld van hetgeen gevonden is.

Maar dan blijf je dus aan de gang als het idd om die MRU-list gaat. Ontvink bij je volgende scan met Ad-Aware de optie "Search for negligible risk entries".
Topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=194786&highlight=negligible

Ook de cache wat leeg houden is mede een optie: Aanvinken in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Geavanceerd "de map met tijdelijke internet-bestanden leegmaken als de browser wordt afgesloten.'' en klik OK.

Maar mogelijk kan de topcstarter toch nog even aangeven wélke objecten er steeds terug komen.

Daarvoor gebruik ik het progje CleanUp. Bevalt me prima en maakt lekker schoon zonder dat ik tot nu toe problemen ondervond. Dit doe ik na het opstarten omdat er soms door programma's iets in de tempmap geplaatst wordt. Bij het opnieuw opstarten vangen ze dan bot.
Ik zou liever een optie zien in AdAware 'wil je direct alles van de MRU list verwijderd hebben? ' Het is een steeds terugkerende handeling zoals je al zei Gezina.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan