virus of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

APOCALYPSE

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
ik heb een pentium 4 nu is het geval de laaste paar dagen als ik de pc opstart hij steeds in ze bios gaat en dat de tijd en datum 7 jaar terug in de tijd gaat?ik heb windows erop nieuw opgezet maar hij doet het nog steeds?

Krijg je geen melding "CMOS checksum error"?

Gezien de datum/tijd terug gezet wordt, lijkt me dat de moederbord batterij leeg is. Vervang deze eens voor een nieuwe.

Krijg je geen melding "CMOS checksum error"?

Gezien de datum/tijd terug gezet wordt, lijkt me dat de moederbord batterij leeg is. Vervang deze eens voor een nieuwe.

ja dat klopt en ook dat de tijd niet overeen komt? maar ik heb die klok al 20 keer goed gezret maar hij geeft het steeds weer aan?

Dat kun je blijven doen, zolang je de moederbord batterij niet vervangt. Deze heeft geen of te weinig stroom om de Bios instellingen (onder andere datum/tijd) te onthouden.

Haal de batterij eruit en haal een nieuwe van hetzelfde type. Hoogst waarschijnlijk is het een CR2032 3Volt. (kan soms een CR2025 zijn) kost nog geen 2 euro.

Dat kun je blijven doen, zolang je de moederbord batterij niet vervangt. Deze heeft geen of te weinig stroom om de Bios instellingen (onder andere datum/tijd) te onthouden.

Haal de batterij eruit en haal een nieuwe van hetzelfde type. Hoogst waarschijnlijk is het een CR2032 3Volt. (kan soms een CR2025 zijn) kost nog geen 2 euro.

ok bedankt dan zal ik dat wel ff proberen

klopt dat was het bedankt:thumb:

Geweldige site/forum is dit! Had het zelfde probleem. Was bang voor een virus.Even zoeken op de site en is nu al opgelost! Makers en forumleden bedankt!

Groeten. Johan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan