virus of spyware? geen idee maar help?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mysti

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen dat ik meldingen van Norton Antivirus krijg dat ik email berichtjes aan het verzenden ben, terwijl ik mijn email niet eens open heb staan. Ze worden eerst gescand en dan krijg ik meldingen omdat het spam is als ik ze terugkrijg.
Ik heb Norton laten draaien en die kan geen virus vinden. Ook heb ik AVG Anti spyware continue meedraaien en die ziet ook niets.
Nu heb ik Hitman pro laten draaien, die vond wel wat dus ik dacht dat ik er van af was.
Maar helaas.. Er blijft mail verzonden worden naar adressen die ik niet ken, zonder dat ik aan het mailen ben.
Ik heb Windows XP Pro, met windows firewall, Norton antivirus 2005, AVG anti spyware.
Ik ben het een beetje beu aan het worden, en kan ook op het internet niets terugvinden hierover.

Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Je kan daarna nog even een online virusscan doen bij de Kaspersky Online Scan.

Als dit niet helpt, wordt het denk ik een HijackThis-logje.

Laatst bewerkt:
Download hier a-squared free ( directe download ) en installeer het.
Voer dan een update uit door te klikken op Update now in het hoofdvenster.
Doe na het updaten een volledige scan door op Scan now te klikken en daarna Deep Scan en daarna op Scan te drukken.
Laat het programma je pc scannen en laat na het scannen alles verplaatsen naar quarantine.

Je kan daarna nog even een online virusscan doen bij de Kaspersky Online Scan.

Als dit niet helpt, wordt het denk ik een HijackThis-logje.

Het zal niet voor iedereen opgaan, maar de NL versie van Kaspersky is misschien duidelijker.
http://www.kaspersky.nl/scanner

Ik heb jullie tips uitgevoerd, en ik geloof dat ik van mijn probleem af ben.
In ieder geval heel erg bedankt voor de supersnelle reactie :thumb:

Ik heb jullie tips uitgevoerd, en ik geloof dat ik van mijn probleem af ben.
In ieder geval heel erg bedankt voor de supersnelle reactie :thumb:

Mooi dat het waarschijnlijk is opgelost!:thumb:

Mocht het inderdaad helemaal opgelost zijn, mag je dat rechtsonderaan van deze pagina aangeven.

te vroeg gejuicht..

Ik heb weer precies hetzelfde probleem, alleen stuurt ie nu niet de hele tijd de mail.
Het lijkt wel of er bepaalde momenten zijn waarop het gebeurt.

Ik heb hijack this gedownload en een log gemaakt, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet lezen.

Kan iemand me helpen aub?

Alvast bedankt.

opgelost door crash pc

Mijn pc heeft het zelf opgelost.
Het bleek achteraf een virus te zijn, die zich voordeed als een onderdeel van Norton.
Kaspersky vond hem wel, maar het virus stuurde tevens services.ini aan, en toen ik dat verwijderde (met veel moeite) deed mijn windows het niet meer.

Nu geen Norton meer, en geen problemen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan