Virus of toch hardware issue?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesper V

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd probleem met mijn computer, heb al een complete scan gedaan met Security Essentials van Microsoft maar dat loste het probleem niet op (geen rare dingen).

Het probleem is namelijk als volgt: mijn computer (xp) loopt opzich prima. Maar soms heeft het systeem echt haperingen. Dit gebeurt meestal als ik iets zwaars opstart, zoals Photoshop. Maar ook als ik een video online kijk (zowel flash als silverlight).

M'n computer wordt dan super traag en online radio (of een video) begint enorm te laggen. Na een klein moment (tientallen seconden) draait het systeem weer vlekkeloos. Echter online video kijken is nog steeds redelijk onmogelijk door de lag.

Iemand een idee wat het issue kan zijn? Ik denk meer aan een hardware probleem.. maarja wat zal het zijn?

Was het probleem vroeger niet? Je zou in ieder geval kunnen kijken of er een nieuwere driver van de grafische kaart is. Het kan ook zijn dat er spyware opzit maar dan denk ik dat je andere gekke dingen ziet gebeuren. Je kan in ieder geval een gratis tool als deze draaien (kies dan de volledige scan, kan paar uur duren): http://www.superantispyware.com/portablescanner.html Dan ben je voor 95% zeker dat het geen adware/spyware is.
Sukses!

Ja, wij hebben geen glazen bol, dus je zal je hardware specs ( snelheid, Ram, videokaart) moeten neerzetten.

Verder kan je natuurlijk Taakbeheer openen en kijken welke bestand (en) zo'n aanslag doen op je systeem.

Geen update voor de Drivers en Windows Update bijgewerkt?

Kun je als zoefff al aangaf wat meer informatie geven over de pc.
Het probleem zou ook een warmteprobleem kunnen zijn.
misschien een harde schijf die aan z'n eindje is.
of een van de vele mogelijkheden die het nog meer zou kunnen zijn, kun je daarom ook de temperaturen kunnen sturen, deze kun je uitlezen met het programma speccy van Piriform, Speedfan of een dergelijk programma.

Sorry voor mijn super late reactie. Ik heb een vermoeden dat het een cpu/geheugen issue is. Ik ben nu iets aan het downloaden via een torrent. Dit is een super zware aanval op het systeem lijkt het wel. Ik heb ook een radio stream lopen en deze 'lagged' echt enorm. Nadat de download klaar is dan loopt de radio stream ook weer normaal.

Zie trouwens ook dit screenshotje van taakbeheer tijdens het downloaden: https://p.twimg.com/AmWjfYgCAAAYDs8.png

Ok:

Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Prestaties, Instellingen, tabblad Geavanceerd, Virtueel geheugen, Wijzigen.
Klik Aangepast, & vul in beide vakken 4086 in, Instellen.

Heb je nog meer partities met minstens 20% vrije ruimte?:

Selecteren, idem als de Systeemschijf.

Toepassen, OK. Herstarten.

Het is vrij normaal dat bij het opstarten van veel & grote programma's dat er een & ander heen & weer geschreven moet worden.
Echter, ook gezien je BitTorent-gedrag, is het zekere voor het onzekere te nemen verstandig & een RootKitScan te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan