virus op het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Een kennis van mij heeft een netwerk met vier computers: 3 x Windowns NT en 1 x Windows XP. Een van de NT computers is "de server". De andere computers slaan op deze server NT backups op. De server is besmet met een virus, een virus dat zich reeds naar de andere computers heeft verspreid. Op de server zit wel Norton Antivirus dat wel is geupdate. Hoe het virus op de computer is gekomen is voor mij een raadsel. Heeft iemand een advies voor mij hoe dit virus van het netwerk te verwijderen. Maakt Norton op de server ook alle andere computers schoon, zoals hij b.v. in de eigen omgeving wel de partities en eventuele tweede harde schijven schoonmaakt? Is het aan te raden alle cliënts te voorzien van een virusscanner en een firewall? Of is deze beveiliging op de server voldoende?

sgrav000

Als jij de speciale server software van norton erop hebt staan dan zou het geen probleem moeten zijn.

Zelf gebruik ik de speciale server software van Norman.
Deze zet op de clients ook een stukje van de virusscanner en deze clients worden automatisch ge-update.

Ik zou zeker op elke pc in het netwerk een virusscanner installeren en hij merkt nu wel waarom dat noodzakelijk is.

Om welk virus gaat het? Zoek eens op google op stinger en scan daar de pc's mee

Het netwerk blijkt een aan elkaar hangend zootje te zijn met verlopen virusscanners op alle computers. Ik heb alle computers voorzien van een werkende virusscanner plus heb ik Adaware op alle computers geplaatst die er per computer 300 geïnfecteerde bestanden uithaalde. Het zaak je werkt weer en de kennissen zijn zeer tevreden. Bedankt voor de ondersteuning aan mij dat goede beveiliging voor elke computer noodzakelijk is.

sgrav000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan