virus op laptop met BELANGRIJKE bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

as1

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
305
Hallo,
Ik kreeg daarstraks van avast een melding dat ie een worm genaamd vb-OLK heeft gevonden
in eerste instantie heb ik verplaatsen naar kluis aangeklikt
hij geeft de fout: Kan bestand niet verwerken
verwijderen aangeklikt (indien nodig bij herstart): Kan bestand niet verwerken

ik weet denk ik hoe ik hier aan kom:
Ik werk voor school (mideelbaar zit ik) aan een programma en ik had net de installer gemaakt die ik op de datastick van de docent moest zetten, het viel me al op dat er de volgende snelkoopelingen stonden

Images
Passwords
Pictures
Videos

en ze wezen allemaal naar lfkiad.scr
in eerste instantie maakte het me niets uit en toen ik daarna me eige datastick inplugde kwamen diezelfde snelkoppelingen ook daarop te staan, ik kreeg al argwaan dus verwijderede ik de snelkoppelingen, en weer verwezen ze naar lfkiad.scr alleen KON IK DAT BESTAND NIET OP DE STICK VINDEN

en zo heb ik die waarschuwing nu, maar ik wil niet dat mijn pc en de rest van het netwerk hier geinfecteerd raakt, ook MCAFEE die ze op school gebruiken kan het niet weghalen

ik heb al gedacht aan herinstalleren maar dan moet ik de bestanden van de laptop af zien te krijgen.

iemand n idee?

MVG
AS1
 
Virus verwijderen

Heb je al geprobeert om het virus in de veilige modus te verwijderen?
Als dat niet lukt kun je een online virus removal tool proberen.

Welk AntiVirus heb je zelf trouwens?

Ik gebruik sinds kort COMODO Internet Security en wat mij betreft is dat het allerbeste wat er op dit moment te krijgen is. Ik kan je zeggen dat ik alle bekende antivirusprogramma's inmiddels minstens 1 keer gebruikt heb en heb er dus de nodige ervaring mee.

Succes ermee.
 
Download : Flash Disinfector en plaats het op je bureaublad.
Sluit je (mogelijk) besmette USB stick aan en open Flash_Disinfector.exe.
Herhaal dit als je meerdere USB apparaten hebt
 
Heb je al geprobeert om het virus in de veilige modus te verwijderen?
Als dat niet lukt kun je een online virus removal tool proberen.

Welk AntiVirus heb je zelf trouwens?

Ik gebruik sinds kort COMODO Internet Security en wat mij betreft is dat het allerbeste wat er op dit moment te krijgen is. Ik kan je zeggen dat ik alle bekende antivirusprogramma's inmiddels minstens 1 keer gebruikt heb en heb er dus de nodige ervaring mee.

Succes ermee.

ik gebruik Avast 4.8 Professional
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan