virus op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stepfen

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2007
Ik heb volgens mij meerdere virussen op m´n laptop. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van daarom vroeg ik mij af of iemand hier mij kon helpen. Krijg de hele tijd berichten van NOD32 dat er weer een thread op is gedoken. Daarom heb ik al 2 keer een In-depth analysis gedaan en dan verwijdert die wel wat zooi maar ik blijf van die berichten krijgen van NOD32. Wat ook raar is, is dat wanneer ik ad-aware probeer te draaien, de computer uitvalt. Ik krijg pop-ups die ik niet wegkrijg omdat de computer steeds afsluit als ik ad-aware draai. Dit gaat allemaal ten koste van de snelheid want hij reageert heel sloom.
Ik hoop dat iemand kan helpen en alvast bedankt voor de moeite.

Als je een internet verbinding kunt maken dan zou je een scan kunnen doen met ewido
www.ewido.net wel met internet explorer openen.
daar doe je dan de online scan.

ik heb het met ewido geprobeerd en dan vind die 18 medium risk virusjes en 7 high risk..dus ik klikte op remove infections maar een ´error occured´ en dus zijn er een paar niet verwijderd..wat moet ik nu proberen? en wat moet ik doen met ad-aware want die sluit dus af als ik wil scannen

Ik heb XP Professional maar het heeft daar denk ik niet veel mee te maken want ad-aware heeft het tot nu toe altijd gedaan. De computer doet sowieso al raar. Hij reageert slomer. Foutmeldingen met winlogon.exe. Redelijk vaak waarschuwingen van NOD32 dat die een trojan heeft gevonden of iets dergelijks. Ook verwijder ik heel vaak hetzelfde bestand met NOD32, perc0000.dat ofzoiets maar die maakt die automatisch weer aan en dan krijg ik weer dezelfde waarschuwing.

Systeemherstel uitzetten vóór je de rommel gaat verwijderen en daarna pas weer aanzetten (ben je wel al je herstelpunten kwijt)
AdAware in safe mode proberen
Probeer ook eens Spybot S&D

Blijft het probleem, dan een HiJack-logje naar Nucia:

http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Goed doorlezen en aanwijzingen zo goed mogelijk opvolgen. Succes!

Hey Stepfen, het is mogelijk dat een trojan zich op je computer heeft geinstalleerd met een naam die lijkt op winlogon, maar net anders (winIogin bv, of WINLOGON), die kun je zonder problemen verwijderen. Ook kan het zijn dat een trojan zich heeft vastgemaakt aan je winlogon.exe, spyware detectors pikken dit niet op en het gebruikt veel cpu geheugen waardoor je computer slomer wordt. Ik ben zelf ook nog op zoek naar een goede oplossing hiervoor, als je hier kijkt krijg je wat meer tips en links:

http://www.neuber.com/taskmanager/process/winlogon.exe.html

Sorry de thread te hijacken maar, wat wordt je geacht te doen? De dingen die bij removal staan moet je...invoeren? (waar?) of deleten? (waar?) *is een n00bie* Of gewoon maar sweepers & co laten draaien tot het wat beter wordt...? >.<

Hoi !

Gewoon de link van @nanette volgen en doen wat er daar gezegd wordt, voor jullie beiden !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan