Helaas is er een virus op de website van onze gymnastiekvereniging terecht gekomen en kun je er nu niet meer goed opkomen:
- de website opent wel, maar enkel de eerste pagina (index), en er komt dan via AVG een waarschuwing dat er een virus aanwezig is.
- je kunt dan wel op de linker knoppen klikken en de tekst opent zich dan in een apart scherm.
- ik heb de website zelf niet gemaakt en heb hem enkel overgenomen om te beheren.
- de maker is helaas onbereikbaar.
- via domein.nl heb ik al vragen gesteld (er vanuit gegaan dat zij de website geblokkeerd hebben) en zij antwoordden:
Beste M M. Korporaal-De Vos,
Helaas kunnen wij alleen de blokkade eraf halen als de domeinnaammap leeg is gehaald. Daarna kunt u uw schone website weer
uploaden.
Vriendelijke groeten,
Het Mijndomein support team
NU HEB IK DE VOLGENDE VRAGEN:
- om mijn domeinnaammap leeg te halen; moet ik dan gewoon alle bestanden verwijderen in public/sites/www.domeinnaam.nl ???
- moet ik daarna weer contact met domein.nl opnemen ???
- halen die dan vervolgens de blokkade eraf ???
(als er uberhaubt een blokkade opzit; want via Google kun je de website nog wel gewoon opvragen!!!
Dus misschien blokkeert AVG de website gewoon?)
- kan ik dan alle bestanden weer uploaden via een extern FTP-programma ???
- komen de verschillende bestanden (pagina's van de website) automatisch op de goede plaats terecht ???
- moet ik daarna mijn wachtwoord nog wijzigen bij domein.nl ???
- en daarna ook een heroverweging bij Google aanvragen ???
(als Google de malware of het virus uberhaupt wel heeft geconstateerd en er melding van heeft gedaan, zodat mijn domein is geblokkeerd)
WIE KAN MIJ HELPEN!!!???
Mieke.
- de website opent wel, maar enkel de eerste pagina (index), en er komt dan via AVG een waarschuwing dat er een virus aanwezig is.
- je kunt dan wel op de linker knoppen klikken en de tekst opent zich dan in een apart scherm.
- ik heb de website zelf niet gemaakt en heb hem enkel overgenomen om te beheren.
- de maker is helaas onbereikbaar.
- via domein.nl heb ik al vragen gesteld (er vanuit gegaan dat zij de website geblokkeerd hebben) en zij antwoordden:
Beste M M. Korporaal-De Vos,
Helaas kunnen wij alleen de blokkade eraf halen als de domeinnaammap leeg is gehaald. Daarna kunt u uw schone website weer
uploaden.
Vriendelijke groeten,
Het Mijndomein support team
NU HEB IK DE VOLGENDE VRAGEN:
- om mijn domeinnaammap leeg te halen; moet ik dan gewoon alle bestanden verwijderen in public/sites/www.domeinnaam.nl ???
- moet ik daarna weer contact met domein.nl opnemen ???
- halen die dan vervolgens de blokkade eraf ???
(als er uberhaubt een blokkade opzit; want via Google kun je de website nog wel gewoon opvragen!!!
Dus misschien blokkeert AVG de website gewoon?)
- kan ik dan alle bestanden weer uploaden via een extern FTP-programma ???
- komen de verschillende bestanden (pagina's van de website) automatisch op de goede plaats terecht ???
- moet ik daarna mijn wachtwoord nog wijzigen bij domein.nl ???
- en daarna ook een heroverweging bij Google aanvragen ???
(als Google de malware of het virus uberhaupt wel heeft geconstateerd en er melding van heeft gedaan, zodat mijn domein is geblokkeerd)
WIE KAN MIJ HELPEN!!!???
Mieke.